ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第72集

個別の教育支援計画の作成と活用に関する現状と今後の方策 ― 特別支援学校教員に対する質問紙調査から ―

http://hdl.handle.net/10295/00003287
http://hdl.handle.net/10295/00003287
3e56c21a-e6dd-4fed-a5e2-5ef765896dfa
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk72(93).pdf kbk72(93) (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-06-21
タイトル
タイトル 個別の教育支援計画の作成と活用に関する現状と今後の方策 ― 特別支援学校教員に対する質問紙調査から ―
言語 ja
タイトル
タイトル The Current State and Future Policymaking on the Development and Use of Individualized Education Support Plans: - Findings of the Questionnaire Survey of Teachers at Schools for Special Needs Education -
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Individualized education support plan
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 school for special needs education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 related organizations
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

ja 藤井, 慶博

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
高田屋, 陽子

× 高田屋, 陽子

ja 高田屋, 陽子

en TAKADAYA, Yoko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 A questionnaire survey was conducted on teachers at schools for special needs education to identify the current state of development and use of individualized education support plans and to examine into policies aimed at effective application of such plans. The findings show that the teachers found development of such plans burdensome and that such plans were not being utilized effectively. For individualized education support plans to function effectively, support meetings by relevant parties, study in application systems and participation of special needs students and their guardians in plan development are regarded necessary. The findings reveals that in developing such plans it is necessary to study into formats that are suited to the real conditions at the school and to promote further coordination among relevant organizations. Additionally, it is suggested that the cooperation between the school and the students and their guardians will possibly contribute to career development of the student.
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES

巻 72, p. 93-101, 発行日 2017-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-4952
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:26:30.021496
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3