ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第72集

2,3歳児の折り紙を用いた形構成の過程 ― 乳幼児の創造性を育む教具の提案 ―

http://hdl.handle.net/10295/00003285
http://hdl.handle.net/10295/00003285
a0df3019-3d86-4baa-8e34-0ea32253f395
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk72(51).pdf kbk72(51) (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-06-21
タイトル
タイトル 2,3歳児の折り紙を用いた形構成の過程 ― 乳幼児の創造性を育む教具の提案 ―
言語 ja
タイトル
タイトル The process of shape-configuration play for a 2.3 year old child using origami: Origami as a tool for instruction to develop a child?s ability to configure shapes
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Origami
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 infant
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 tool for instruction
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 plane figure
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 solid figure
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 瀬尾, 知子

× 瀬尾, 知子

ja 瀬尾, 知子

en SENOO, Tomoko

Search repository
戸次, 佳子

× 戸次, 佳子

ja 戸次, 佳子

en BEKKI, Yoshiko

Search repository
沢井, 佳子

× 沢井, 佳子

ja 沢井, 佳子

en SAWAI, Yoshiko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study treated origami like pieces of a puzzle, by creating simple and regular origami forms, which required folds into point-symmetric shapes (parallelograms) and other folds into line-symmetric shapes (isosceles triangles). The purpose of this research was to examine how access to an existing tradition of origami, as tool for instruction, could be used to create and configure of shapes through child’s play and practice. Observation research was conducted on 26 infant subjects aged between 30 and 44 months of age at a nursery school. First, we examined the way in which the 2 to 3 year old children play with origami. The results were broadly classified into 3 patterns: (1) movement constitution type; (2) insertion type; (3) transformation type. Next, we investigated the difference in development of play by different ages. The results were that the lower the age they connected the pieces using their unchanged forms. As the age increased, it was seen that they developed from playing with many pieces to connecting them using their unchanged forms and by inserting a few pieces through playing, and by modifying a few pieces. The results showed that the 2 to 3 year old child had the opportunity to experiment using origami techniques to fold the paper into line-symmetric shapes and point-symmetric shapes through a form of play, wherein the child formed and created new shapes using his/her own methods.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES

巻 72, p. 51-55, 発行日 2017-03-01
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:26:31.438643
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3