ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第72集

重度知的障害児の言語指導 ― 語の対象指示機能の形成 ―

http://hdl.handle.net/10295/00003280
http://hdl.handle.net/10295/00003280
0b83824e-29c1-4c5d-a75a-12df4ebd8b90
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk72(1).pdf kbk72(1) (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-06-21
タイトル
タイトル 重度知的障害児の言語指導 ― 語の対象指示機能の形成 ―
言語 ja
タイトル
タイトル The Formation of Referential Function of Word as Receptive Language for Severely Child with Intellectual Disabilities
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 severely child with intellectual disabilities
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 formation of referential function of word
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 receptive
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 大城, 英名

× 大城, 英名

ja 大城, 英名

en OSHIRO, Eimei

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the effects of language training in a formation of referential function of word as receptive language for severely child with intellectual disabilities. The subject who was 10 year-old boy with intellectual disabilities, was given six language training tasks for a year and half to form referential function of word. The tasks of this language training involved: 1) formation of identificative and discriminative action with objects, 2) formation of concrete action with objects, 3) formation of classificative action with objects, 4) comprehension of a relation between objects and their sounds, 5) formation of symbolic gesture with objects, 6) formation of referential function of words as receptive language. The language training were arranged to gradually trigger the transformation of concrete actions to inner speech. The main findings were as follows: (1) The subject learned identificative, discriminative and concrete actions with objects in the language training process. Multiple effects were observed between the formation of concrete actions with objects. The formation of these actions generated a formation of representational function with objects. (2) Comprehension of a relation between objects and their sounds, and formation of referential function of word as receptive language. These findings indicated the language training are effective in the formation of referential function of words as receptive language for severely child with intellectual disabilities.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES

巻 72, p. 1-10, 発行日 2017-03-01
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:26:34.648975
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3