ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B1d 秋田大学教育文化学部研究紀要 人文科学・社会科学
  4. 第72集

マックス・ウェーバーの音楽社会学と音楽の技術,「音楽的エートス」 ― ウェーバーの音楽社会学とサウンド・スタディーズ ―

http://hdl.handle.net/10295/00003274
http://hdl.handle.net/10295/00003274
87aadaed-a650-4f33-9798-63b19fbfe313
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbj72(9).pdf kbj72(9) (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-06-21
タイトル
タイトル マックス・ウェーバーの音楽社会学と音楽の技術,「音楽的エートス」 ― ウェーバーの音楽社会学とサウンド・スタディーズ ―
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Max Weber’s Music Study, Technical Means of Music and “Musical Ethos”: Weber’s Music Study, Sound Studies and German National Identity
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Max Weber
主題
主題Scheme Other
主題 Music Sociology
主題
主題Scheme Other
主題 Sound Studies
主題
主題Scheme Other
主題 Nationality
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 和泉, 浩

× 和泉, 浩

ja 和泉, 浩

en IZUMI, Hiroshi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to reconsider Max Weber’s music study or music sociology focusing on its methodology in order to explore the possibilities of its development as a study of modern musical hearing or musical ‘ethos’ and a theoretical foundation of methodology and ‘reflexivity’ of sound studies, studies of auditory culture, sociology of sound and senses. Weber’s unfinished music study focuses on technical means of music ― tone systems, temperaments, musical instruments ― and delineates a music history of rationalizations which spotlights not famous composers and musical ‘canon’ but nameless people, religious groups, cultures around technical means of music. This focus bases on Weber’s methodology of social science and sociology. This paper shows Weber’s study of technical means of music has latent theme of musical hearing and could be interpreted and developed as a study of modern rationalized musical ‘ethos’ which internalizes various irrationalities. This paper also examines the musical ‘ethos’ of Weber’s discourses that is related to the creation of German national identity and modern conception of ‘music’ since late eighteenth century.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 人文科学・社会科学
en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES

巻 72, p. 9-20, 発行日 2017-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-4979
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812348
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:26:39.197544
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3