WEKO3
アイテム
児童生徒の理科に関する興味・関心について:秋田県内の児童生徒理科研究発表会から
http://hdl.handle.net/10295/3075
http://hdl.handle.net/10295/3075112159ea-5b0e-460a-aba8-d72b4d6f37ea
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-04-25 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 児童生徒の理科に関する興味・関心について:秋田県内の児童生徒理科研究発表会から | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Interest about the Science of the Primary and Secondary Students: From the Presentation of the Science Study by Primary and Secondary Students in Akita prefecture, Japan | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 理科 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 興味・関心 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 理科研究発表会 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自由研究 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Science | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Interests | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Science meeting for presenting research | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Research by Students | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
作成者 |
田口, 瑞穂
× 田口, 瑞穂
× TAGUCHI, Mizuho
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 秋田県の児童生徒は,理科のどの分野に興味を持っているのか.これを探る方法として, 県内の各理科教育研究会が主催する児童生徒理科研究発表会に着目した.筆者が実際に理 科研究発表会を訪問し,児童生徒の発表題目や内容を調べたところ,次のことが明らかと なった. 1. 生物分野の発表の割合が,他の分野の割合よりも多かったこと 2. 地学分野の発表の割合が,他の分野の割合よりも少なかったこと 3. 地学分野の発表が少ない理由として,観察・実験は,他の分野よりも困難が伴うと考え られること |
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Which scientific field is the primary and secondary students of Akita Prefecture interested in? To get that answer, I decided to check the science meeting by the students. I visited the science meeting and checked a study title and study contents. As a result, I understood some matters. 1. In the announcement ratio, there are more ratios of field of life science than the ratio of other fields. 2. In the announcement ratio, there are fewer ratios of field of earth science than the ratio of other fields. 3. For a primary schoolchild, observation and the experiment of the field of earth science are difficult. |
|||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 巻 38, p. 91-97, 発行日 2016-03-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |