ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第71集 (10B2b)

盲学校(視覚特別支援学校)寄宿舎における生活指導の現状と課題

http://hdl.handle.net/10295/3040
http://hdl.handle.net/10295/3040
96c35436-a8c6-43e3-82bd-6a1dd994cb4b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk71(117).pdf kbk71(117).pdf (3.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-04-05
タイトル
タイトル 盲学校(視覚特別支援学校)寄宿舎における生活指導の現状と課題
その他のタイトル
その他のタイトル The Current Situation and Issues on Civil Life Education at Boarding Houses of Special Support Schools for the Visually Impaired
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 special support schools for the visually impaired
主題
主題Scheme Other
主題 civil life education
主題
主題Scheme Other
主題 boarding houses
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 大城, 英名

× 大城, 英名

大城, 英名

Search repository
OSHIRO, Eimei

× OSHIRO, Eimei

en OSHIRO, Eimei

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to investigate the current situation and issues on civil life education at boarding
houses of special support schools for the visually impaired. It was carried out a questionnaire survey to boarding
house's stuffs of the special support schools. The main findings were as follows: (1) Pupil/student's percentage at
boarding houses, upper secondary students was 64.2 % and 22.9% of lower secondary students, 12.9% of primary
school pupils. (2) The power boarding house's stuffs would like to bring up for students of boarding houses was
basic daily living skills, acquisition of the sociality and independence, initiative, prosocial behavior and
communication ability. (3) As a problem at boarding houses, it was pointed out the student's decrease at boarding
houses, and severely disabilities student's increase. These findings discuss that the problem and issues related to the
civil life education at boarding houses of special support schools for the Visually Impaired.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 71, p. 117-125, 発行日 2016-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:36:44.898870
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3