WEKO3
アイテム
学校教育目標の設定とその教育課程へ具現化の事例 -秋田における事例を通して-
http://hdl.handle.net/10295/2942
http://hdl.handle.net/10295/2942d34849e4-dbc4-46a4-8fac-15ce9c12c57f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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jis37(247).pdf (3.2 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2015-09-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校教育目標の設定とその教育課程へ具現化の事例 -秋田における事例を通して- | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Research on the Construction of the Educational Objectives and the Realization on Curriculum in the School : Case studies in Akita Prefecture | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校教育目標 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育課程 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 小学校 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 中学校 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学校要覧 | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | School Educational Objectives | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Curriculum, Elementary School | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Junior High School | |||||
主題 | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | School Directory | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
作成者 |
佐藤, 光咲
× 佐藤, 光咲× 浦野, 弘× SATO, Kousaki× URANO, Hiroshi |
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内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Authors collected "School educational Objectives" at all the elementary schools/junior high schools in the Akita prefecture, and have brought the feature of the School educational Objectives in fiscal year 2014. As a result, it was clarified that concerned the study habit and the improvements of the scholastic abilities are not included in the School educational Objectives, and that "Power to learn voluntarily willingness to learn independently", "Self-study Ability", "Sociality" and "Cooperation" are located in the high rank. "School principle" is written in the School educational Objectives of 62 junior high schools (52%). That can be thought that consideration to the reform is a little. However, there were some efforts to blow in a new wind to the sub-title.It is clarified that the attempt tries to place the school educational objectives into the base of the construction of the entire curriculum, and to build it into managing child's learning in the class of every day. |
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出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 巻 37, p. 247-254, 発行日 2015-03-01 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||
NCID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |