ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第37号 (11B1b)

協働の形態が洞察的問題解決に及ぼす影響 -数理パズル「タングラム」を用いた検討-

http://hdl.handle.net/10295/2933
http://hdl.handle.net/10295/2933
01ae5c50-115c-4b08-a934-05e5f6359a0c
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis37(159).pdf jis37(159).pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-09-09
タイトル
タイトル 協働の形態が洞察的問題解決に及ぼす影響 -数理パズル「タングラム」を用いた検討-
その他のタイトル
その他のタイトル Effects of Collaboration Styles on Insightful Problem Solving : Using the Puzzle Game of“ Tangram”.
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 協働的問題解決
主題
主題Scheme Other
主題 洞察問題
主題
主題Scheme Other
主題 タングラム
主題
主題Scheme Other
主題 協働の形態
主題
主題Scheme Other
主題 制約緩和
主題
主題Scheme Other
主題 Collaborative problem solving
主題
主題Scheme Other
主題 Insight problem
主題
主題Scheme Other
主題 Tangram
主題
主題Scheme Other
主題 Collaboration style
主題
主題Scheme Other
主題 Constraint relaxation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 児玉, 佳一

× 児玉, 佳一

児玉, 佳一

Search repository
中野, 良樹

× 中野, 良樹

中野, 良樹

Search repository
KODAMA, Keiichi

× KODAMA, Keiichi

en KODAMA, Keiichi

Search repository
NAKANO, Yoshiki

× NAKANO, Yoshiki

en NAKANO, Yoshiki

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to investigate the
effect of collaboration styles on insight problem
solving. We used a puzzle game called“ Tangram.”
Tangram is a game that is consisted of seven
pieces of triangles and squares, and is considered
as one kind of insight problem. Participants(N
=75)were randomly assigned to either solo
condition, collaborative pair condition, or parallel
pair condition, and were required to arrange
the pieces to the shape of a“lion.”In the solo
condition, participants were asked to solve a
Tangram alone. In the collaborative pair condition,
participants were given one Tangram per pair and
were asked to solve it together. In the parallel pair
condition, participants were given two Tangrams
per pair and were able to solve it individually
while having discussions. The result indicated that
the collaboration styles did not significantly affect
the complete rate and the complete time. However,
it had significant effect on the constraint relaxation
rate and the content of the conversations. Finally,
we discussed the result and implication for
collaborative learning using Tangram.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

巻 37, p. 159-171, 発行日 2015-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:30:41.148540
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3