WEKO3
アイテム
フックの法則の指導に関する実験装置の工夫と授業実践
http://hdl.handle.net/10295/2925
http://hdl.handle.net/10295/29258382752b-1a2b-4c0c-8cfc-32b1ec383e0a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-09-08 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | フックの法則の指導に関する実験装置の工夫と授業実践 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 理科の授業 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 力 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | ばねののび | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 実験装置 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 中学校 | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | science lesson | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | force | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | extention of spring | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | experimental instruments | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | junior high schoole | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
別タイトル | ||||||||||||||||||
その他のタイトル | A inprovement of experimental instruments about Hook's law and the lesson practices | |||||||||||||||||
著者 |
石橋, 研一
× 石橋, 研一
× 浦野, 弘
× 真崎, 敦史
× ISHIBASHI, Kenichi
× URANO, Hiroshi
× MASAKI, Atsushi
|
|||||||||||||||||
内容記述(抄録) | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | For inprovement of experimental instruments about Hook's law, we developed teaching practice which observe springs extention at once. One of the experimental instruments is used by teacher for demonstration and the other is used by students. And we used both experimental instruments of Akita University 80 science lessons. As a result, we found the next thing that we can use the experimental instrument for groupe of students for lessons. Because it has enough texact data of experimentation, easy operation, understand of sutudy. And we propose to use the experimental instruments used by teacher for demonstration on the final round of learning of Hook's law. |
|||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 巻 37, p. 69-80, 発行日 2015-03-01 |
|||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||||||||||||||
NCID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |