WEKO3
アイテム
小学校学年別「作文指導文型」に関する研究(2) -「語り型」の文種に用いる文型の抽出と学年設定-
http://hdl.handle.net/10295/2920
http://hdl.handle.net/10295/29206bf6deb8-c2a9-4897-abd8-ff515744011d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-09-08 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学校学年別「作文指導文型」に関する研究(2) -「語り型」の文種に用いる文型の抽出と学年設定- | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 作文 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文型 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 表現機能 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 語り型 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文種 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Elementary School | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Composition/Essay Writing | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Sentence Patterns | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Function of Expressions | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Narrative(Type) | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Writing Genre/Genre of Essay | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
別タイトル | ||||||||||
その他のタイトル | How to Teach Sentence Patterns in A Japanese Composition Class in Elementary School : Developing A Guideline For Each Grade in Writing A Narrative Essay | |||||||||
著者 |
成田, 雅樹
× 成田, 雅樹
× NARITA, Masaki
|
|||||||||
内容記述(抄録) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | This research discusses what sentence patterns elementary school students should learn in each grade when they write a narrative essay in Japanese. First, the data was collected regarding what sentence patterns students at this level actually used. The results were then compared to those related to what sentence patterns elementary school students used when they wrote a persuasive essay or an informative essay, which was implemented in the last academic year. On the basis of this comparison, the suggestion is made on what sentence patterns should be taught in each grade of elementary school. The suggestion will provide elementary school teachers with a guideline for teaching sentence patterns in a Japanese composition class, which was not developed to a practical level. |
|||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 巻 37, p. 13-24, 発行日 2015-03-01 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |