ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第70集 (10B2b)

幼稚園年長児の農園での活動場面における大人の援助 ― 保育者と保育者以外の大人の言語的働きかけに着目して ―

http://hdl.handle.net/10295/2810
http://hdl.handle.net/10295/2810
8edc98e6-6211-4ea8-a6e6-101ea0bc7b47
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk70(61).pdf kbk70(61).pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-01
タイトル
タイトル 幼稚園年長児の農園での活動場面における大人の援助 ― 保育者と保育者以外の大人の言語的働きかけに着目して ―
その他のタイトル
その他のタイトル Adult assistance rendered to senior kindergarteners (5-year-olds) in agricultural farming activities:Focusing on verbal approaches by both kindergarten teachers and other adults
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 infants
主題
主題Scheme Other
主題 kindergarten teachers
主題
主題Scheme Other
主題 others
主題
主題Scheme Other
主題 interaction with nature
主題
主題Scheme Other
主題 utterance
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 瀬尾, 知子

× 瀬尾, 知子

瀬尾, 知子

Search repository
SENOO, Tomoko

× SENOO, Tomoko

en SENOO, Tomoko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study, focusing on a class of senior kindergarten students who were cultivating barley in agricultural farming activities, was to reveal how kindergarten teachers and other adults interacted with the students in their nature experiences and what type of verbal assistance they rendered. Specifically, observational research was conducted on 7 occasions of a class of senior students attending a private kindergarten who were cultivating barley. The study examined the content of the farming activities being done by the senior kindergarten students and the verbal approaches made by both the kindergarten teachers and the farming instructors. The results indicated that the kindergarten teachers shared in the students' emotions when they were moved by their farming experiences, and made proactive verbal approaches to the students by directing questions at them. On the other hand, when the children were moved emotionally or expressed wonder or doubt, the farming instructors made verbal approaches with explanations and proactive attempts to respond to their specific queries and doubts. It was suggested that the different forms of assistance provided by the kindergarten teachers and farming instructors respectively made the children’s' activities more meaningful.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 70, p. 61-67, 発行日 2015-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:38:51.155684
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3