ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第80集

知的障害特別支援学校教員の「探究的な学び」に対する認識と課題

https://doi.org/10.20569/0002001675
https://doi.org/10.20569/0002001675
24fbca44-b7ee-4cfa-a16d-93c2991a6939
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk80(69).pdf kbk80(69).pdf (1.7 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1)
公開日 2025-06-20
タイトル
タイトル 知的障害特別支援学校教員の「探究的な学び」に対する認識と課題
言語 ja
タイトル
タイトル Awareness and issue of inquiry-based learning for teachers of special needs schools for intellectual disabilities
言語 en
作成者 田中, 智佳

× 田中, 智佳

ja 田中, 智佳
秋田大学

en TANAKA, Chika
Akita University

Search repository
前原, 和明

× 前原, 和明

ja 前原, 和明
秋田大学

en MAEBARA, Kazuaki
Akita University

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 知的障害
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 特別支援教育
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 探究的な学び
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教員
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 総合的な探究の時間
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 intellectual disability
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 special education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 inquiry-based learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 period for inquiry-based Cross-disciplinary study
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では,知的障害特別支援学校高等部の教員の「探究的な学び」に対する認識と課題を明らかにすることを目的とする。A県の知的障害特別支援学校(計12校)の高等部に所属する全教員を対象に探究的な学びに対する認識と課題を問う質問紙調査を実施し,探究的な学びの重要性を高く認識していることが確認できた。一方,指導の難しさや自信のなさがあることから,生徒の探究的な学びを支える教員に対する今後の方策を議論した。
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to clarify the perceptions and challenges of teachers of high schools for special needs with intellectual disabilities in relation to enquiry-based learning. A questionnaire survey was conducted among all teachers in high schools for special needs with intellectual disabilities in prefecture A (12 schools in total), asking them about their perceptions of enquiry-based learning and the challenges they face, and the results confirmed that they are highly aware of the importance of enquiry-based learning. It was confirmed that they are highly aware of the importance of enquiry-based learning. On the other hand, there were difficulties in teaching and a lack of confidence, which led to a discussion on future strategies for teachers to support students' enquiry-based learning.
言語 en
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.20569/0002001675
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 80, p. 69-73, 発行日 2025-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-20 02:47:40.128824
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3