ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 30 理工学研究科・理工学部(含:旧鉱山・工学資源学部)
  2. 30B 本学紀要
  3. 30B1c 秋田大学大学院工学資源学研究科研究報告
  4. 第32号 (30B1c)

- English as an International Language - Is EIL Natural, Neutral and Beneficial in Japan?

http://hdl.handle.net/10295/1911
http://hdl.handle.net/10295/1911
13d7e7ca-dac8-47d4-bf18-90f9898b8b13
名前 / ファイル ライセンス アクション
kougaku32(7).pdf kougaku32(7).pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-25
タイトル
タイトル - English as an International Language - Is EIL Natural, Neutral and Beneficial in Japan?
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 Olagboyega, Kolawole Waziri

× Olagboyega, Kolawole Waziri

Olagboyega, Kolawole Waziri

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper explores whether English language teaching and learning is natural, neutral and beneficial in Japan. The paper discusses English Language Teaching (ELT) practices as cultural practices. It describes how the teaching practices themselves represent particular visions of the world and thus make the English language classroom a site of cultural politics, and a place where different versions of how the world is and should be are struggled over. It did not stop, therefore, with an analysis of the wide cultural gaps between North American or European approaches to language teaching and those in Japan. Rather, we explore the understanding of these in relationship to one particular aspect of the discourse of English as an International Language (EIL), namely the view of English language teaching as development aid, a view which often carries with it an unquestioned belief in the innate superiority of Western teaching practices and the innate inferiority of local practices such as the practices in Japan.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学大学院工学資源学研究科研究報告
en : Scientific and technical reports of Graduate school of Engineering and Resource Science, Akita University

巻 32, p. 7-13, 発行日 2011-10-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21861382
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12500403
出版者
出版者 秋田大学大学院工学資源学研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:16:45.893802
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3