ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第67集 (10B2b)

特別支援学校に在籍する知的発達に遅れのない発達障害児の現状と課題-全国知的障害特別支援学校のアンケート調査から-

http://hdl.handle.net/10295/1873
http://hdl.handle.net/10295/1873
132fb8b0-4252-4249-9248-934a93c356dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk67(9).pdf kbk67(9).pdf (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-05-02
タイトル
タイトル 特別支援学校に在籍する知的発達に遅れのない発達障害児の現状と課題-全国知的障害特別支援学校のアンケート調査から-
その他のタイトル
その他のタイトル The Current Conditions and Issues in Children with Developmental Disorders Enrolled in Special Support Schools but without Mental Retardation:Findings of the Nationwide Questionnaire Survey on Special Support Schools for Intellectually Disabled Persons
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Special support education
主題
主題Scheme Other
主題 developmental disorder
主題
主題Scheme Other
主題 nationwide research
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 熊地, 需

× 熊地, 需

熊地, 需

Search repository
佐藤, 圭吾

× 佐藤, 圭吾

佐藤, 圭吾

Search repository
斎藤, 孝

× 斎藤, 孝

斎藤, 孝

Search repository
武田, 篤

× 武田, 篤

武田, 篤

Search repository
KUMACHI, Motomu

× KUMACHI, Motomu

en KUMACHI, Motomu

Search repository
SATO, Keigo

× SATO, Keigo

en SATO, Keigo

Search repository
SAITO, Takashi

× SAITO, Takashi

en SAITO, Takashi

Search repository
TAKEDA, Atsushi

× TAKEDA, Atsushi

en TAKEDA, Atsushi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The research paper herein investigated into the current conditions and issues related to children without mental retardation but enrolled in special support schools for intellectually disabled persons across Japan. The objectives of the research are three: (1) how many such children with developmental disorders but without mental retardation are enrolled in special support schools for intellectually disabled persons; (2) the reasons why such children have been transferred to or enrolled in these schools; (3) the issues at special support schools where such children are enrolled. The research findings showed that such children were enrolled in nearly half of the schools, specifically, 141 of 313 schools. Also, the number of such children was 689 (1.7%) out of 39,813 children in 313 schools. Regarding the reasons for enrollment/transfer, the majority of the reasons are associated with secondary emotional difficulties triggered by developmental disorders, such as poor academic performance and learning difficulties, inability to adapt and deal with other people, and school refusal or hikikomori. The special support schools examined are facing problems in supporting and dealing with such children with developmental disorders and a large number of issues regarding expertise of their school faculty members and school support system for such children.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 67, p. 9-22, 発行日 2012-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:46:39.337198
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3