ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第66集 (10B2b)

幼児が遊びを通して学んでいること -「遊び」の中の「学び」という観点から-

http://hdl.handle.net/10295/1773
http://hdl.handle.net/10295/1773
1ff64d94-02fd-420f-8830-addbcd09ea0b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk66(55).pdf kbk66(55).pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-09-15
タイトル
タイトル 幼児が遊びを通して学んでいること -「遊び」の中の「学び」という観点から-
その他のタイトル
その他のタイトル A Perspective of Learning in Play(1)
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 learning in play
主題
主題Scheme Other
主題 cognitive development
主題
主題Scheme Other
主題 social development
主題
主題Scheme Other
主題 childhood
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 山名, 裕子

× 山名, 裕子

山名, 裕子

Search repository
Yamana, Yuko

× Yamana, Yuko

en Yamana, Yuko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This paper aims to discuss the significance of children's play as a special form of learning, especially on the two aspects of cognitive and social development. Firstly, it was discussed that children would acquire a variety of numerical concepts not by being taught by their teachers but through their play with their peers or adults. Some case studies were shown to reveal how they become to understand numeracy through concrete experiences that were related to numerical understanding. Secondly, it was indicated that children would learn how to adjust themselves to a society after experiencing psychological conflicts during their play. It was discussed that children's unlimited experiences in their spontaneous play would be more important than merely teaching children formal concepts or rules in educational setting.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 66, p. 55-61, 発行日 2011-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:47:16.611648
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3