ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第65集 (10B2b)

子ども達の感性を耕す科学教育 --センス・オブ・ワンダーの喚起を志向して--

http://hdl.handle.net/10295/1739
http://hdl.handle.net/10295/1739
e1ed74a3-2c38-45f3-b619-1ae18b9267e2
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk65(39).pdf kbk65(39).pdf (4.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-09-13
タイトル
タイトル 子ども達の感性を耕す科学教育 --センス・オブ・ワンダーの喚起を志向して--
その他のタイトル
その他のタイトル Science Education for Developing Children's Sensitivity:Intending to Awake to "The Sense of Wonder"
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 Elementary school
主題
主題Scheme Other
主題 Science education
主題
主題Scheme Other
主題 Sensitivity
主題
主題Scheme Other
主題 Sense of Wonder
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 田口, 瑞穂

× 田口, 瑞穂

田口, 瑞穂

Search repository
藤田, 静作

× 藤田, 静作

藤田, 静作

Search repository
TAGUCHI, Mizuho

× TAGUCHI, Mizuho

en TAGUCHI, Mizuho

Search repository
FUJITA, Seisaku

× FUJITA, Seisaku

en FUJITA, Seisaku

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In the current situation of science education, there are various issues : children dislike science, their scholastic achievements continue to decline, and many adults do not show interest in science. To solve these problems, a key factor is what Rachel Carson called The Sense of Wonder`: if we can activate children's sense of wonder and can develop their sensitivity to enjoy the beauty of nature, they will like science, which ; in turn, improve their scholastic achievements. The development of their sensitivity will also help them keep their interest in learning nature and science for the rest of their life. On the basis of this hypothesis tried to develop my pupils' sensitivity in the classes, and kept providing information on science to not only the children but also their parents and local inhabitants. As result of this practice, the children came to like science, and their scholastic achievements improved. These results suggest that developing children's sensitivity is a key factor for improving science education.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 65, p. 39-47, 発行日 2010-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:47:36.104166
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

田口, 瑞穂, 藤田, 静作, TAGUCHI, Mizuho, FUJITA, Seisaku, 2010, 子ども達の感性を耕す科学教育 --センス・オブ・ワンダーの喚起を志向して--: 秋田大学教育文化学部, 39–47 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3