WEKO3
アイテム
近藤国一の生涯と思想(3) 第三章 秋田県学び方研究会の歩みと近藤国一(一)
http://hdl.handle.net/10295/1164
http://hdl.handle.net/10295/11647e899ec5-fdb3-4531-b934-d10deb3b63d4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-09-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 近藤国一の生涯と思想(3) 第三章 秋田県学び方研究会の歩みと近藤国一(一) | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 近藤国一 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 国語教育 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
別タイトル | ||||||||||
その他のタイトル | The Life and Thought of Kuniichi Kondo (3) : The history of Akita Ken Manabikata Kenkyukai and Kuniichi Kondo | |||||||||
著者 |
後藤, 恒允
× 後藤, 恒允
× GOTO, Tsuneyoshi
|
|||||||||
内容記述(抄録) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is twofold: one is to study the birth and the vicissitudes of Akita Ken Manabikata Kenkyukai [The Society for the Study of "How to Learn" of Akita Prefecture] by surveying the history of the society; the other is to discuss the part played by Kuniichi Kondo in the research activities of the society, This basic study is a preparatory one for the further study of Kuniichi Kondo's Manabikata-based theory of guidance in learning, |
|||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育学部研究紀要 人文科学・社会科学 en : Memoirs of the College of Education, Akita University. The humanities & the social sciences 巻 52, p. 19-36, 発行日 1997-05-20 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 03870103 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00010293 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育学部 | |||||||||
NII論文ID NAID | ||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||
関連識別子 | 110000102680 |