ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第29号 (11B1b)

A Cross-Sectional Study of Foreign Language Learning Anxiety among Freshmen at Akita Unviersity

http://hdl.handle.net/10295/678
http://hdl.handle.net/10295/678
104d16dd-66b1-43ef-bfe4-8ddc3d511f67
名前 / ファイル ライセンス アクション
jissen29j.pdf jissen29j.pdf (905.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-03-08
タイトル
タイトル A Cross-Sectional Study of Foreign Language Learning Anxiety among Freshmen at Akita Unviersity
その他のタイトル
その他のタイトル 秋田大学一年次学生の外国語学習不安に関する横断的研究
言語
言語 eng
主題
主題Scheme Other
主題 english as a Foreign Language
主題
主題Scheme Other
主題 Foreign Language Instruction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 NAGAHASHI, Terri Lee

× NAGAHASHI, Terri Lee

NAGAHASHI, Terri Lee

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Anxiety is an unpleasant emotional state that can be detrimental to the learning process by taking focus away from the task at hand. Learning to control anxiety and other detrimental emotions is one factor in becoming a more effective learner. The purpose of this baseline study was to assess comparative levels and primary sources of language anxiety among freshmen in 3 majors (Health Sciences, School of Education, and International Language and Culture Studies) at Akita University. A total of 69 students participated in the study. Two survey instruments were used: the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) (Horwitz, Horwitz, & Cope, 1986) and a Background Information Survey. The findings of this study revealed that students in Health Sciences and School Education have higher levels of language anxiety than students majoring in International Language and Culture Studies. Moreover, the students in all majors surveyed in this study showed relatively high levels of anxiety compared to foreign language students in other FLCAS studies.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

号 29, p. 93-102, 発行日 2007-05-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部総合教育実践センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:59:59.489344
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3