Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2008-02-09 |
タイトル |
|
|
タイトル |
校内授業研究における事後検討会の分析方法の開発と試行 |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Development and Experiment of Research Method for Lesson Study in School |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Lesson Study |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
School Activity |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Collaboration |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Research Method |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
作成者 |
姫野, 完治
相沢, 一
HIMENO, Kanji
AIZAWA, Hajime
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The purpose of this study is to develop the research method for lesson study in school, and to inspect effectiveness of this method from to experiment out it in an actual lesson study. This research method is composed three methods of the spatial discourse relation, the quantitative discourse relation, and the category of the discourse content. As a result to experiment this method in an actual lesson study, it was found from the result that the lesson study isn't the collaborative spatiality in the entire teacher, and the discussion in lesson study don't made closely related to object of school activity. Judging from the above, it seems reasonable to conclude that the research method what we developed is constant effectiveness as a research method for lesson study in school. |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
巻 62,
p. 35-41,
発行日 2007-03-01
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13485288 |
NCID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11458538 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部 |