WEKO3
アイテム
An Intake Assessment Tool for Vocational Rehabilitation: Development of a Japanese Version of Intake Assessment and Outcome Evaluation (IAOE)
https://doi.org/10.20569/00005911
https://doi.org/10.20569/000059117d60f02b-8498-4276-80da-71a7f0167b88
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-04-16 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An Intake Assessment Tool for Vocational Rehabilitation: Development of a Japanese Version of Intake Assessment and Outcome Evaluation (IAOE) | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Intake assessment | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | vocational assessment | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | vocational rehabilitation | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | IAOE-J | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.20569/00005911 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
作成者 |
MAEBARA, Kazuaki
× MAEBARA, Kazuaki
× YAEDA, Jun
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Assessment is one of the most important support processes in vocational rehabilitation. However, there are some issues related to assessment, such as lack of manpower, knowledge, and skills for implementation. We developed a Japanese version of the Intake Assessment and Outcome Evaluation (IAOE), a US assessment tool, to promote its implementation. The IAOE-J is designed to help supporters organize their perspectives in order to provide a needs-based support, rather than simply assessing a person’s condition. The IAOE-J is considered an effective support tool for multi-agency collaboration based on vocational assessment. In the future, we plan to verify the reliability and validity of the IAOE-J. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 77, p. 131-136, 発行日 2022-03-01 |
|||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||||||
言語 | ja |