WEKO3
アイテム
盲児童生徒の触覚認知および触覚情報処理スピードの評価に関する研究知見と課題
http://hdl.handle.net/10295/253
http://hdl.handle.net/10295/253269e816f-f84b-4b83-a673-7b9c69f47324
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-12-14 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 盲児童生徒の触覚認知および触覚情報処理スピードの評価に関する研究知見と課題 | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Assessment of Tactile Cognitive Abilities and the Speed of Tactile Information Processing Skills of the Blind Children - Issues and Problems | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 盲児童生徒 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 触覚認知 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 触覚情報処理スピード | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | BLAT検査 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | STIPテスト | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Blind Children | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Tactile Cognitive Ability | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | peed of Tactile Information Processing | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Blind Learning Aptitude Test | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Speed of Tactile Information Processing Test | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
作成者 |
大城, 英名
× 大城, 英名
× OSHIRO, Eimei
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | Tactile cognitive abilities and the speed of tactile information processing skills are required of the blind children, so they may be able to function in a real world. In order to assess these abilities and skills, various tests have been developed and field-tested. Among those, two of the most widely used tests, the Blind Learning Aptitude Test (BLAT) and the Speed of Information Processing (STIP) test, were selected for the present study and the past research results were meta-analyzed and summarized. The paper concludes with several suggestions, so the tests may be used in the most effective manner in Japan. | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部 教育実践研究紀要 巻 26, p. 33-45, 発行日 2004-04-30 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |