ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第26号 (11B1b)

秋田県の小学校における地域学習の現状と課題 : 社会科と「総合的な学習の時間」の実践を事例として

http://hdl.handle.net/10295/248
http://hdl.handle.net/10295/248
c62cb61a-b259-43ef-aa09-df389151c072
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004256836.pdf KJ00004256836.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-12-14
タイトル
タイトル 秋田県の小学校における地域学習の現状と課題 : 社会科と「総合的な学習の時間」の実践を事例として
その他のタイトル
その他のタイトル Field Study Courses at an Elementary School in Akita Prefecture : Issues and Problems of Social Studies Courses and Comprehensive Studies
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 地域学習
主題
主題Scheme Other
主題 小学校社会科
主題
主題Scheme Other
主題 「総合的な学習の時間」
主題
主題Scheme Other
主題 Field studies
主題
主題Scheme Other
主題 Social study courses
主題
主題Scheme Other
主題 Comprehensive courses
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 外池, 智

× 外池, 智

外池, 智

Search repository
TONOIKE, Satoshi

× TONOIKE, Satoshi

en TONOIKE, Satoshi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The idea of using a type of field study had already been practiced in the pre-war era. It was developed during the post-war era, and it is now being implemented as part of a national curriculum, which was introduced in 1998, in an attempt to teach learners how to learn. The present paper is a report of the research, of which data were gathered at one of the teacher training courses that were offered in 2003. During the courses, the issue of field study was dealt with as part of the teaching how to learn program. The various problems that came up during the courses are analyzed, summarized and solutions are suggested in this report. It was found that the field study tended to be dealt with in the course of comprehensive study rather than in the social studies courses. The paper suggests that the field study best be taught in combination with the two courses rather than in either one of them.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部 教育実践研究紀要

巻 26, p. 1-12, 発行日 2004-04-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:06:51.877670
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3