ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第26号 (11B1b)

ロシアの声楽指導の指示語に関する実践的考察 : サンクト・ペテルブルク音楽院マスタークラスを通して

http://hdl.handle.net/10295/247
http://hdl.handle.net/10295/247
38747563-6bae-4b96-83f9-639343dc2fa8
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004256848.pdf KJ00004256848.pdf (696.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-12-14
タイトル
タイトル ロシアの声楽指導の指示語に関する実践的考察 : サンクト・ペテルブルク音楽院マスタークラスを通して
その他のタイトル
その他のタイトル Investigating the Instructional Language of a Russian Vocal Music Course : An Observation Study of an MA Course of St Petersburg Music Conservatory
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 呼吸
主題
主題Scheme Other
主題 響き
主題
主題Scheme Other
主題 フィクション
主題
主題Scheme Other
主題 Breathing
主題
主題Scheme Other
主題 Sound
主題
主題Scheme Other
主題 Fiction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 土崎, 宏人

× 土崎, 宏人

土崎, 宏人

Search repository
TSUCHIZAKI, Hiroto

× TSUCHIZAKI, Hiroto

en TSUCHIZAKI, Hiroto

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The present paper reports on the research that was conducted to identify the types and functions of the language that the instructor would be using for teaching music. The data was gathered at the Russia National Leningrad (now St. Petersburg) Music Conservatory during the period from 1995 through 2003, when the present author participated in the MA course four times on an irregular basis. As a result of the data analysis, three categories (the manner of breathing while singing, resonance, and provision of background knowledge) emerged that would help classify a variety of types and functions of the language the instructor used. Amongst various findings that were made by in-depth analyses, perhaps the most important was that the instruction was conducted for the most part by using the language referring to physiological aspects of vocalization. It was also found that various types of words, involving metaphors, were used to help students understand the instruction better. Other findings included that the evaluation of the voice quality was made on the basis of the natural sense of sounds the Russian people had, and that the instruction as to the interpretation of music was so constructed as to involve the composer's background and the cultural heritage of the country.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部 教育実践研究紀要

巻 26, p. 127-133, 発行日 2004-04-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:06:53.046111
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3