ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第26号 (11B1b)

数学史を活用した教材の開発に関する研究 : 選択数学用の教材の作成を中心として

http://hdl.handle.net/10295/245
http://hdl.handle.net/10295/245
30197615-3f3f-4a77-b2d8-ce88a39fe360
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004256837.pdf KJ00004256837.pdf (864.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-12-14
タイトル
タイトル 数学史を活用した教材の開発に関する研究 : 選択数学用の教材の作成を中心として
その他のタイトル
その他のタイトル Development of Materials for Teaching Elective Mathematics Incorporating the History of Mathematics
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 数学史
主題
主題Scheme Other
主題 選択数学
主題
主題Scheme Other
主題 課題学習
主題
主題Scheme Other
主題 ヒューマナイズ
主題
主題Scheme Other
主題 四大文明
主題
主題Scheme Other
主題 History of Mathematics
主題
主題Scheme Other
主題 Elective Mathematics
主題
主題Scheme Other
主題 Learning Mathematics through Problem
主題
主題Scheme Other
主題 Humanized
主題
主題Scheme Other
主題 The Four Major Civilizations
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 佐々木, 哲

× 佐々木, 哲

佐々木, 哲

Search repository
杜, 威

× 杜, 威

杜, 威

Search repository
SASAKI, Akira

× SASAKI, Akira

en SASAKI, Akira

Search repository
Du, WEI

× Du, WEI

en Du, WEI

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Various attempts have recently been made to incorporate the history of mathematics in courses at both junior high school and senior high school level education. The origin of mathematics can be traced back to the four major civilizations developed in Egypt, Babylonia, India, and China. However, the notion of mathematics had since taken different routes in each area. The present paper attempts to describe the process of developing a set of materials that were specifically prepared for the optional courses in mathematics for junior high school students. By using the history of mathematics in mathematics class, arguably, it is expected to become possible to provide students with an opportunity to learn how various people were involved in developing the basics of mathematical ideas.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部 教育実践研究紀要

巻 26, p. 13-22, 発行日 2004-04-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:06:56.438291
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3