Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2007-12-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
数学史を活用した教材の開発に関する研究 : 選択数学用の教材の作成を中心として |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
Development of Materials for Teaching Elective Mathematics Incorporating the History of Mathematics |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
数学史 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
選択数学 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
課題学習 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ヒューマナイズ |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
四大文明 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
History of Mathematics |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Elective Mathematics |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Learning Mathematics through Problem |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Humanized |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
The Four Major Civilizations |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
作成者 |
佐々木, 哲
杜, 威
SASAKI, Akira
Du, WEI
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
Various attempts have recently been made to incorporate the history of mathematics in courses at both junior high school and senior high school level education. The origin of mathematics can be traced back to the four major civilizations developed in Egypt, Babylonia, India, and China. However, the notion of mathematics had since taken different routes in each area. The present paper attempts to describe the process of developing a set of materials that were specifically prepared for the optional courses in mathematics for junior high school students. By using the history of mathematics in mathematics class, arguably, it is expected to become possible to provide students with an opportunity to learn how various people were involved in developing the basics of mathematical ideas. |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部 教育実践研究紀要
巻 26,
p. 13-22,
発行日 2004-04-30
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13449214 |
NCID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11532120 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部 |