ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第26号 (11B1b)

同一授業の映像記録の差異に着目した撮影者の授業観察視点の抽出の試み : 4画面分割の映像記録の作成とそれを用いた事例分析を通して

http://hdl.handle.net/10295/244
http://hdl.handle.net/10295/244
a482d61d-31fc-40ba-ab2e-ae1dd6396c32
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004256842.pdf KJ00004256842.pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-12-14
タイトル
タイトル 同一授業の映像記録の差異に着目した撮影者の授業観察視点の抽出の試み : 4画面分割の映像記録の作成とそれを用いた事例分析を通して
その他のタイトル
その他のタイトル A Comparative Analysis of Recorder's Viewpoints in Teaching : Learning Process using the Quarter-Split Screen
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 授業研究
主題
主題Scheme Other
主題 授業観察
主題
主題Scheme Other
主題 映像記録
主題
主題Scheme Other
主題 四画面分割装置
主題
主題Scheme Other
主題 授業実践能力
主題
主題Scheme Other
主題 Study of Instruction
主題
主題Scheme Other
主題 Classroom Observation
主題
主題Scheme Other
主題 Video Recording
主題
主題Scheme Other
主題 QuarterSplit-Screen
主題
主題Scheme Other
主題 Practical Instructional Competence
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 浦野, 弘

× 浦野, 弘

浦野, 弘

Search repository
藤垣, 雅明

× 藤垣, 雅明

藤垣, 雅明

Search repository
URANO, Hiroshi

× URANO, Hiroshi

en URANO, Hiroshi

Search repository
FUJIGAKI, Masaaki

× FUJIGAKI, Masaaki

en FUJIGAKI, Masaaki

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 It is normal that the same instruction is viewed differently by different observers. However, it is expected that such different views may help triangulate the observation data. It may also be the case that there would be some commonality shared among different observers, which in turn may help examine a particular set of problems with the instruction. The present paper is a report of the research that was conducted to examine how differently or similarly the same instructional setting would be viewed by different individual observers. The instrument that was used in the research was a video-player that had specifically been prepared so four different views could be watched on one screen, so-called the quarter-split screen. The analysis of the four different views that had been recorded by four different observers of the same classroom, not surprisingly, showed that there were obviously similar views shared by different observers. However, there were differences among them as well. The paper provides several suggestions as to how to use the system to learn from such multiple views and differences in views as both help deepen our understanding of an instruction.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部 教育実践研究紀要

巻 26, p. 65-76, 発行日 2004-04-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 12:06:57.533030
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3