Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2007-12-14 |
タイトル |
|
|
タイトル |
放課後学習チューター事業の展開過程の分析とモデル化 |
その他のタイトル |
|
|
その他のタイトル |
An Analysis on Process of an After-school Tutorial Project and Its Modelization |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
放課後学習チューター事業 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教員養成 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
実践的指導力 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
振り返り |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
モデル化 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
An after-school tutorial project |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Preteacher Education |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Practical Ability |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Reflection |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Modelization |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
作成者 |
姫野, 完治
長瀬, 達也
小松, 正武
浦野, 弘
HIMENO, Kanji
NAGASE, Tatsuya
KOMATSU, Masamu
URANO, Hiroshi
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The purposes of this study are to propose a pilot support system of an after-school tutorial project delegated by MEXT, which is aimed to develop learning qualities and abilities of both pupils and teacher trainee students and to make a report of the proceedings and results of a practice in Akita. We instituted the following support systems to overcome various issues left by the conventional style of teacher trainee students volunteer program : creation of a discussing place for teacher trainee students and university teacher, coordination by a university teacher, and preparation of records for teacher trainee students. Through analyzing the process of this project in Akita, we proposed a pilot collaborative model for this after-school tutorial project. |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部 教育実践研究紀要
巻 26,
p. 77-87,
発行日 2004-04-30
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
13449214 |
NCID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA11532120 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部 |