ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第76集

理科における「見方・考え方」を働かせるための授業改善に関する一考察 〜全国学力・学習状況調査における秋田県の調査結果を踏まえて〜

https://doi.org/10.20569/00005513
https://doi.org/10.20569/00005513
b4490827-f2e0-4bd2-a5d0-b2e085d2e443
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk76(19).pdf kbk76(19) (826.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-04-09
タイトル
タイトル 理科における「見方・考え方」を働かせるための授業改善に関する一考察 〜全国学力・学習状況調査における秋田県の調査結果を踏まえて〜
言語 ja
タイトル
タイトル Study on the class improvements toward utilizing perspectives and ways of thinking in science − Based on the results of the National Assessment of Academic Ability survey conducted in Akita Prefecture −
言語 en
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 class improvements
主題
主題Scheme Other
主題 perspectives and ways of thinking pertinent in science
主題
主題Scheme Other
主題 comparing
主題
主題Scheme Other
主題 relating
主題
主題Scheme Other
主題 controlling condition
主題
主題Scheme Other
主題 multifaceted thinking
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005513
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 櫻庭, 直美

× 櫻庭, 直美

ja 櫻庭, 直美

en SAKURABA, Naomi

Search repository
鎌田, 信

× 鎌田, 信

ja 鎌田, 信

en KAMADA, Shin

Search repository
秋元, 卓也

× 秋元, 卓也

ja 秋元, 卓也

en AKIMOTO, Takuya

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The Elementary School National Curriculum Standard (2017) and the Lower Secondary School National Curriculum Standard (2017) indicates that each school should implement class improvements for realizing proactive, interactive, and authentic learning of the pupils. In particular, from now on, each school must pay attention to forging the perspectives and ways of thinking pertinent to each subject (discipline-based epistemological approaches, hereinafter referred to as “Approaches”).Therefore, it is necessary to take these Approaches from now in the held of science instruction. Based on the results of the National Assessment of Academic Ability survey in Akita Prefecture, we have considered how to best improve science classes in the future through the ideal Approach.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

号 76, p. 19-25, 発行日 2021-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:55:45.030957
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3