Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2021-04-09 |
タイトル |
|
|
タイトル |
理科における「見方・考え方」を働かせるための授業改善に関する一考察 〜全国学力・学習状況調査における秋田県の調査結果を踏まえて〜 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Study on the class improvements toward utilizing perspectives and ways of thinking in science − Based on the results of the National Assessment of Academic Ability survey conducted in Akita Prefecture − |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
class improvements |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
perspectives and ways of thinking pertinent in science |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
comparing |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
relating |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
controlling condition |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
multifaceted thinking |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.20569/00005513 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
作成者 |
櫻庭, 直美
鎌田, 信
秋元, 卓也
|
内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The Elementary School National Curriculum Standard (2017) and the Lower Secondary School National Curriculum Standard (2017) indicates that each school should implement class improvements for realizing proactive, interactive, and authentic learning of the pupils. In particular, from now on, each school must pay attention to forging the perspectives and ways of thinking pertinent to each subject (discipline-based epistemological approaches, hereinafter referred to as “Approaches”).Therefore, it is necessary to take these Approaches from now in the held of science instruction. Based on the results of the National Assessment of Academic Ability survey in Akita Prefecture, we have considered how to best improve science classes in the future through the ideal Approach. |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
号 76,
p. 19-25,
発行日 2021-03-01
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
EISSN |
|
収録物識別子 |
2433-4952 |
NCID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12812315 |
出版者 |
|
|
出版者 |
秋田大学教育文化学部 |