@article{oai:air.repo.nii.ac.jp:00005160, author = {石井, 照久 and ISHII, Teruhisa}, issue = {2}, journal = {秋田大学高等教育グローバルセンター紀要, Bulletin of the Global Center for Higher Education Akita University}, month = {Mar}, note = {秋田大学の教養教育科目「ライフサイエンスI −生命の連続性−」の授業は,2020 年度ではコロナ禍により遠隔授業となったものの,2018 年度から反転授業要素を含んだソフト・アクティブラーニングを実施してきている。そこで実践してきた"どこまでが生命か"の3 年分の授業を報告する。, In general education of life science fields in Akita University, soft active learning has been used in past three years. In 2020, class was carried out by remote. The practice of soft active learning 2, in class of “What is life?” is reported.}, pages = {11--19}, title = {“ どこまでが生命か” -ソフト・アクティブラーニングでの実践2(コロナ禍での実践を含んで)-}, year = {2021} }