ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第75集

小学校中学年のムーブメント教育における学習者の形成概念 — ツリー法を中心として —

https://doi.org/10.20569/00005175
https://doi.org/10.20569/00005175
537c5cb2-166d-42f4-8695-ea450875b3f3
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk75(87).pdf kbk75(87) (929.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-10-09
タイトル
タイトル 小学校中学年のムーブメント教育における学習者の形成概念 — ツリー法を中心として —
その他のタイトル
その他のタイトル Students’ conception in learning movement education model:An analysis through tree method.
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 students’ conception
主題
主題Scheme Other
主題 movement education
主題
主題Scheme Other
主題 tree method
主題
主題Scheme Other
主題 Laban
主題
主題Scheme Other
主題 elementary physical education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00005175
ID登録タイプ JaLC
作成者 松本, 奈緒

× 松本, 奈緒

松本, 奈緒

Search repository
MATSUMOTO, Naho

× MATSUMOTO, Naho

en MATSUMOTO, Naho

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to grasp actual state of learner’s conception in movement education, educational gymnastics units using ‘tree method ’at elementary school physical education. Subjects were 61 (boys 29, girls 31) 3rd and 4th grade students, as method ‘tree method’ was used in which students write free word in blank square, respond to open question ‘What did recognize and learn in this physical education lesson?. And it was taken after every class. Those date was analyzed content by one specialists, who was sports pedagogy researcher working at university, to make theme. As total 4538 description was emerged, as theme ‘body・ movement’ (73.4%), ’space’ (15.7%),’time’ (7.4%),’equipment (1.0%),’relationship’ (1.0%),’quality(1.0%)’was emerged. In ‘body・movement’, there were words about variation of movement, and learner recognized body parts. And although it was a little, there were words about body consciousness and movement principle. It was consider those would transfer to gain another movement skill, it suggested be important. And It confirmed learner also recognized‘space’, ’time’, ‘quality’, that is important concept in Laban theory.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

号 75, p. 87-94, 発行日 2020-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-4952
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:00:35.842343
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3