WEKO3
アイテム
生徒アンケート調査に見る中学校理科の学習観 :特に「話し合い活動」と資質・能力の関係について
https://doi.org/10.20569/00003474
https://doi.org/10.20569/000034747d779820-6c20-4a06-9684-7ea481905fea
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-03-07 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 生徒アンケート調査に見る中学校理科の学習観 :特に「話し合い活動」と資質・能力の関係について | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Questionnaire Research Results on Views Regarding Science Classes in Junior High School : Special Reference to the Relationship between Discussion Quality and Scholastic Abilities | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 協働学習 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 中学生 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 高校生 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 生物領域 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | cooperative learning | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | junior high school students | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | high school students | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | biology field | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.20569/00003474 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
作成者 |
三浦, 益子
× 三浦, 益子
× 川村, 教一
|
|||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | The authors conducted questionnaire researches on first-grade high school students regarding their views on the biology science classes in junior high school. The following results were obtained with regard to scholastic abilities: ・The students feel that they have poor thinking power. ・Some students highly value discussions because they can get new ideas during discussions. ・Students who highly value in discussions try to express their thoughts and cooperate in class. | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 en : Memoirs of Faculty of Education and Human Studies, Akita University. Educational sciences 巻 73, p. 107-116, 発行日 2018-02-23 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||||||||||
NCID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||||||||||
言語 | ja |