WEKO3
アイテム
中学校段階のフォークダンスの授業における学習者の認知 — タブレットを用いインターネットで調べたフォークダンスを踊ることを中心にした協働学習 —
https://doi.org/10.20569/00003473
https://doi.org/10.20569/0000347397995465-89ed-46f2-a872-03f155602c53
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-03-06 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中学校段階のフォークダンスの授業における学習者の認知 — タブレットを用いインターネットで調べたフォークダンスを踊ることを中心にした協働学習 — | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | Student’s conception of folk dance at junior high school PE class : cooperative learning their own choice investigating through PC tablet with internet | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | student’s conception | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | folkdance | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | cooperative learning, ICT | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | balloon method | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習者の認知 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | フォークダンス | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 働学習 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ICTの使用 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ふきだし法 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.20569/00003473 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
作成者 |
松本, 奈緒
× 松本, 奈緒
× MATSUMOTO, Naho
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to grasp actual state of learner’s conception in folkdance unit through balloon method at a junior high school. Subjects were 36 7th grade students, who were 17 boys and 19 girls. For analyze conception of students, as method balloon method was used in which students fill out free description, and it was taken after every dance class. This was analyzed from one dance researcher who working at University with ensuring trustworthiness member check was conducted. As a result 921 descriptions emerged. This result suggest that student recognized dance variety, particular characteristic, cultural depth based each ethnic, folklore; cooperation feeling and cooperative learning from playing a role in group and given an advice from other person or group; organic learning activities with clear aim and problem solving; positive feeling for learning folkdance although feeling some difficulties. | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 en : Memoirs of Faculty of Education and Human Studies, Akita University. Educational sciences 巻 73, p. 95-105, 発行日 2018-02-23 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 |