ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第73集

中学校段階のフォークダンスの授業における学習者の認知 — タブレットを用いインターネットで調べたフォークダンスを踊ることを中心にした協働学習 —

https://doi.org/10.20569/00003473
https://doi.org/10.20569/00003473
97995465-89ed-46f2-a872-03f155602c53
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk73(95).pdf kbk73(95) (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-06
タイトル
タイトル 中学校段階のフォークダンスの授業における学習者の認知 — タブレットを用いインターネットで調べたフォークダンスを踊ることを中心にした協働学習 —
その他のタイトル
その他のタイトル Student’s conception of folk dance at junior high school PE class : cooperative learning their own choice investigating through PC tablet with internet
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 student’s conception
主題
主題Scheme Other
主題 folkdance
主題
主題Scheme Other
主題 cooperative learning, ICT
主題
主題Scheme Other
主題 balloon method
主題
主題Scheme Other
主題 学習者の認知
主題
主題Scheme Other
主題 フォークダンス
主題
主題Scheme Other
主題 働学習
主題
主題Scheme Other
主題 ICTの使用
主題
主題Scheme Other
主題 ふきだし法
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00003473
ID登録タイプ JaLC
作成者 松本, 奈緒

× 松本, 奈緒

松本, 奈緒

Search repository
MATSUMOTO, Naho

× MATSUMOTO, Naho

en MATSUMOTO, Naho

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study was to grasp actual state of learner’s conception in folkdance unit through balloon method at a junior high school. Subjects were 36 7th grade students, who were 17 boys and 19 girls. For analyze conception of students, as method balloon method was used in which students fill out free description, and it was taken after every dance class. This was analyzed from one dance researcher who working at University with ensuring trustworthiness member check was conducted. As a result 921 descriptions emerged. This result suggest that student recognized dance variety, particular characteristic, cultural depth based each ethnic, folklore; cooperation feeling and cooperative learning from playing a role in group and given an advice from other person or group; organic learning activities with clear aim and problem solving; positive feeling for learning folkdance although feeling some difficulties.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
en : Memoirs of Faculty of Education and Human Studies, Akita University. Educational sciences

巻 73, p. 95-105, 発行日 2018-02-23
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2433-4952
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:27:01.831453
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3