WEKO3
アイテム
道徳教育におけるキャリア教育の意義 ―「社会的包摂」の視点からの検討 ―
http://hdl.handle.net/10295/00003282
http://hdl.handle.net/10295/00003282600d72f9-6879-4452-8030-4f68701b0c7e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-06-21 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 道徳教育におけるキャリア教育の意義 ―「社会的包摂」の視点からの検討 ― | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | A study on the significance of career education in moral education : From the viewpoint of "Social inclusion" | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | social inclusion | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | social exclusion | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | career education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | moral education | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | role | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
作成者 |
小池, 孝範
× 小池, 孝範
× 清多, 英羽
|
|||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to examine the way of career education in moral education from the viewpoint of "social inclusion". At first, we examined the meaning of work in modern society, because exclusion from work often falls into the loss of role in society, i.e. "social exclusion", in modern society. Next, we examined the efforts of Fujisato-machi Social Welfare Council (at Akita Prefecture), which is making good results in employment support for people in "social exclusion" such as "Hikikomori (Social Withdrawal)". Finally, based on the result of that effort, we suggested that abilities to cope with severe realities is important for children, and we have to educate for being acquired that abilities as career education in moral education. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 en : MEMOIRS OF FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY EDUCATIONAL SCIENCES 巻 72, p. 21-29, 発行日 2017-03-01 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2433-4952 | |||||||||||||
NCID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12812315 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||||||||||
言語 | ja |