ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第39号 (11B1b)

授業実践力の向上を目指した校内研修の活性化に関する研究 -校内授業研修を成功に導いた事例を通して-

https://doi.org/10.20569/00003232
https://doi.org/10.20569/00003232
8683afee-e816-4031-bfcc-4a061fa5cd2b
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis39(115).pdf jis39(115) (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-04-21
タイトル
タイトル 授業実践力の向上を目指した校内研修の活性化に関する研究 -校内授業研修を成功に導いた事例を通して-
その他のタイトル
その他のタイトル A Study on Change Process of a Teacher’s Perspectives to Lesson Study: A Case on In-Service Training that improve Autonomous Teaching Practice in the School
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 校内授業研修会
主題
主題Scheme Other
主題 子ども中心
主題
主題Scheme Other
主題 ワークショップ型の研修
主題
主題Scheme Other
主題 フォロワー
主題
主題Scheme Other
主題 Lesson Study in the School
主題
主題Scheme Other
主題 Child-centered
主題
主題Scheme Other
主題 Training of Workshop Type
主題
主題Scheme Other
主題 Follower
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20569/00003232
ID登録タイプ JaLC
作成者 浦野, 弘

× 浦野, 弘

浦野, 弘

Search repository
南部, 昌敏

× 南部, 昌敏

南部, 昌敏

Search repository
URANO, Hiroshi

× URANO, Hiroshi

en URANO, Hiroshi

Search repository
NANBU, Masatoshi

× NANBU, Masatoshi

en NANBU, Masatoshi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 中規模の公立中学校における校内授業研修の活性化を導いた研究部長(研究主任)の実践事例を,学校訪問,研修会の記録,教師への半構造化インタビュー等をもとに,検討している.その結果,研究部長のPDCAサイクルによる自己の成長,校長のリーダーシップ,フォロワーとしての若手教師の存在等,校内のチームワークが大きな要因であったことを示している.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study examined the practical case with the head of the division of research(research chief)who led the activation of lesson study in a medium-scale public junior high school based on the school visit and the record of the in-service training in the school and the semi-structured interviews to the teacher, etc. As a result, it was shown that team work in the school was a great factor, ex. an ability of principal's leadership, the growth of the division of research by the PDCA cycle and the young man teacher's existence as the follower, etc.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要
en : BULLETIN OF THE CENTER FOR EDUCATIONAL RESEARCH AND PRACTICE FACULTY OF EDUCATION AND HUMAN STUDIES AKITA UNIVERSITY

巻 39, p. 115-125, 発行日 2017-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24328871
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12777702
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:34:56.928906
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3