ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第37号 (11B1b)

時間枠付き配送計画問題における中学生の思考傾向に関する一考察

http://hdl.handle.net/10295/2943
http://hdl.handle.net/10295/2943
121c0dc0-05f0-47e6-9caf-48a7d1653a59
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis37(255).pdf jis37(255).pdf (3.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-09-09
タイトル
タイトル 時間枠付き配送計画問題における中学生の思考傾向に関する一考察
その他のタイトル
その他のタイトル A Study of the Trend of Thought Processes of Students in solving Vehicle Routing Problem  with Time Window
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 時間枠付き配送計画問題
主題
主題Scheme Other
主題 アルゴリズム構築能力
主題
主題Scheme Other
主題 思考傾向
主題
主題Scheme Other
主題 技術科教育
主題
主題Scheme Other
主題 Vehicle Routing Problem with Time Window
主題
主題Scheme Other
主題 Ability of AlgorithmConstruction
主題
主題Scheme Other
主題 Trend of Thought
主題
主題Scheme Other
主題 Technology Education
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 秋山, 政樹

× 秋山, 政樹

秋山, 政樹

Search repository
花田, 守

× 花田, 守

花田, 守

Search repository
本多, 満正

× 本多, 満正

本多, 満正

Search repository
佐々木, 純

× 佐々木, 純

佐々木, 純

Search repository
菅家, 久貴

× 菅家, 久貴

菅家, 久貴

Search repository
AKIYAMA, Masaki

× AKIYAMA, Masaki

en AKIYAMA, Masaki

Search repository
HANADA, Mamoru

× HANADA, Mamoru

en HANADA, Mamoru

Search repository
HONDA, Mitsumasa

× HONDA, Mitsumasa

en HONDA, Mitsumasa

Search repository
SASAKI, Jun

× SASAKI, Jun

en SASAKI, Jun

Search repository
KANKE, Hisataka

× KANKE, Hisataka

en KANKE, Hisataka

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 We have been developing the teaching materials
and methods for "Vehicle Routing Problem with
Time Window" in technical education at Junior High
School.
In this research, we focused on the groups that
discussion activities were active. We compared
the case study of the groups which were able to
complete their assignments successfully with those
who were struggling with them.
As the result of our research, we figured out
these two points for teaching.
⑴ These conditions of the constrained delivery
were difficult for students. (in descending order of
difficulty)
1) Travel time at a certain period of time
2) Choice of the shortest distance in total
3) Available period of time for delivery
⑵ As for the task for finding all delivery plans to
meet conditions, the groups who focused on the
number of nodes and links were more efficient than
other groups.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

巻 37, p. 255-263, 発行日 2015-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:30:34.109561
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3