ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第37号 (11B1b)

知的障害特別支援学校に在籍する肢体不自由児に対する教育の現状と求められる方策

http://hdl.handle.net/10295/2937
http://hdl.handle.net/10295/2937
8707a9f5-bfaa-4e41-ba41-a21c993bd221
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis37(201).pdf jis37(201).pdf (1.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-09-09
タイトル
タイトル 知的障害特別支援学校に在籍する肢体不自由児に対する教育の現状と求められる方策
その他のタイトル
その他のタイトル The Current State and Policy Measures in Education of Physically Handicapped Children Enrolled in Special  Needs Schools for Children with Intellectual Disabilities
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 知的障害
主題
主題Scheme Other
主題 肢体不自由児
主題
主題Scheme Other
主題 特別支援学校
主題
主題Scheme Other
主題 Intellectual Disabilities
主題
主題Scheme Other
主題 Physically Handicapped Children
主題
主題Scheme Other
主題 Special-Needs School
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 神部, 守

× 神部, 守

神部, 守

Search repository
藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

藤井, 慶博

Search repository
KANBE, Mamoru

× KANBE, Mamoru

en KANBE, Mamoru

Search repository
FUJII, Yoshihiro

× FUJII, Yoshihiro

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The objective of the paper was to identify the
current state and issues in education of children
enrolled in special needs schools for children with
intellectual disabilities, who also have physical
disabilities. The research showed that schoolteachers
devised methods and educational content adapted to
the actual conditions of the schoolchildren. However,
many of the schoolteachers had little experience in
the education of children with physical handicaps
and were troubled with anxiety and problems in
their own teaching methods. For this reason, it
is necessary (1) to assign educators with expert
knowledge in such schools; (2) to improve the school
curriculum; and (3) to organize training programs
related to independent activities. Additionally,
greater communication with outside experts is
necessary to gain counseling and assessment from
occupational therapists and physical therapists.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

巻 37, p. 201-208, 発行日 2015-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:30:38.386350
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3