WEKO3
アイテム
秋田県における中学校英語教育の現状及び課題について -平成25年度英語教育実施状況調査の結果の分析から-
http://hdl.handle.net/10295/2928
http://hdl.handle.net/10295/292809221cc9-5053-4cb7-b077-f17d2abd4755
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-09-08 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 秋田県における中学校英語教育の現状及び課題について -平成25年度英語教育実施状況調査の結果の分析から- | |||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | The present state of affairs and issues existing in the teaching of English at junior high schools in Akita Prefecture - based on the results and analysis of the MEXT's 2013 nationwide investigation on the status quo of English teaching in Japan | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 中学生の英語力 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 授業における英語使用 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 中学校英語担当教員の英語力 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Students' English abilities | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Use of English in English classes | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Teachers' English abilities | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
作成者 |
関谷, 美佳子
× 関谷, 美佳子
× 若有, 保彦
× SEKIYA, Mikako
× WAKAARI, Yasuhiko
|
|||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | This paper analyzes the results of the national investigation on English language teaching implemented in 2013 by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology, with an aim to explore issues of English language teaching in junior high schools in Akita Prefecture. The analysis focuses on the sections such as Japanese junior high school students' English abilities, the extent to which English is used in English classes, and English abilities of Japanese teachers of English (JTEs) teaching at junior high school. The analysis revealed that the ratio of JTEs with English certificates is considerably lower than the national average, while the ratio of students with English certificates and the ratio of JTEs who use English in English classes are higher. These findings suggest a need to encourage JTEs in Akita Prefecture to take English proficiency tests, as the development of their English skills enables them to make their classes a place for real communication, leading to the improvement Akita University 第37号 2015年115 of students' proficiency in English. In addition, the findings suggest a need to encourage JTEs to make use of the learner achievement goals in the form of "Can-Do lists" for evaluation of students' academic performance. |
|||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 巻 37, p. 105-115, 発行日 2015-03-01 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||||||||||
NCID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |