WEKO3
アイテム
小学校低学年児童向けの科学教育実践の報告
http://hdl.handle.net/10295/2926
http://hdl.handle.net/10295/292631782c3c-5134-4667-81ac-2dcfce4c0914
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-09-08 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 小学校低学年児童向けの科学教育実践の報告 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 小学校低学年 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 科学教育 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 科学教室 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 評価 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | lower grade elementary school students | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | science education | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | science classes | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | evaluation | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
作成者 |
吉川, 千詠
× 吉川, 千詠
× 石橋, 研一
× 川村, 教一
× KIKAWA, Chie
× ISHIBASHI, Ken'ichi
× KAWAMURA, Norihito
|
|||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||
内容記述 | We held the science classes to Gr.1 and Gr.2 students from May to December in 2014. The purpose of the classes is to find out the suitable science education to the elementary students. The contents of the classes include the field of general natural science; physics, chemistry, biology, and earth science. We made evaluation criteria based on 4 points of view of evaluation by each activities in the classes. This was analyzed by questionnaire and observation with using the evaluation criteria. As a result, students achieved the criteria in most of the classes. Consequently, this result has suggested the possibility to help Gr.1 and Gr.2 students to learn some part of natural science which they cannot be learned in life environment science by enhancing the materials. |
|||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 巻 37, p. 81-94, 発行日 2015-03-01 |
|||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||||||||||||||
NCID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |