WEKO3
アイテム
大学生の河川砂成因認識に対する教科書記述の影響 -小学校教員養成課程の大学生への質問紙調査をもとに-
http://hdl.handle.net/10295/2923
http://hdl.handle.net/10295/2923b353ef11-3e9b-43f2-890d-075a72303a10
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-09-08 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 大学生の河川砂成因認識に対する教科書記述の影響 -小学校教員養成課程の大学生への質問紙調査をもとに- | |||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | Sands in Alluvial Deposits : On the Basis of the Questionnaire Research to the Undergraduate Students for elementary teacher training course | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 小学校理科 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 教科書 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 流水の働き | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 砂 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | アンケート調査 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 大学生 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | science for elementary school student | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | textbook | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | processes by running water | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | sand | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | questionnaire survey | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | undergraduate student | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
作成者 |
小瀧, 健吾
× 小瀧, 健吾
× 川村, 教一
× KODAKI, Kengo
× KAWAMURA, Norihito
|
|||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | In order to find that the text of school textbooks can affect the undergraduate students’ in terms of the origin cognition of river sands, the authors carried out the questionnaire research. The result suggests that it may be enhanced the inappropriate theory by reading the inaccurate texts. Hence, the students who read the accurate texts would not change their cognition about formation of sands. |
|||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 巻 37, p. 47-54, 発行日 2015-03-01 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||||||||||
NCID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |