WEKO3
アイテム
児童生徒が持つ地層変形の概念 :組立て式地層変形モデル実験装置による粉体の変形実験結果をもとにして
http://hdl.handle.net/10295/2922
http://hdl.handle.net/10295/29229d9840e5-de00-42e9-aa6d-e8bcf7e5f6ca
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-09-08 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 児童生徒が持つ地層変形の概念 :組立て式地層変形モデル実験装置による粉体の変形実験結果をもとにして | |||||||||||||
その他のタイトル | ||||||||||||||
その他のタイトル | Students’ Cognition of Beds Deformation : On the Basis of the Results of Experimental Deformation in Powder Utilizing the Prefabricated Experimental Apparatus | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 地層の変形 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 褶曲 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 断層 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | モデル実験装置 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | 概念変容 | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | deformation of bed | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | folding | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | model experiment device | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | conceptual change | |||||||||||||
主題 | ||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | fault | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
作成者 |
川村, 教一
× 川村, 教一
× 山下, 清次
× KAWAMURA, Norihito
× YAMASHITA, Seiji
|
|||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | The authors developed a prefabricated model experiment device of deformation in powder for educational use. In a science class for 6th grade, the students showed the deformation concepts such as uplifting of land and/or anticline of beds after model beds would be pressed. When the test carried out 9 months later the class, the students showed same response for a question about beds deformation. We conclude that conceptual change related to beds would hardly be made and suppose that understanding of beds deformation will be deepened when an experiment and an open-air study are combined. |
|||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 巻 37, p. 37-45, 発行日 2015-03-01 |
|||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||||||||||
NCID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |