ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第70集 (10B2b)

数学教育における教材開発の研究III ― 小学校算数科「補数」の考えを広げる教材の開発 ―

http://hdl.handle.net/10295/2815
http://hdl.handle.net/10295/2815
9804be85-900c-48e6-a03f-82dfc23707bd
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk70(105).pdf kbk70(105).pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-05-01
タイトル
タイトル 数学教育における教材開発の研究III ― 小学校算数科「補数」の考えを広げる教材の開発 ―
その他のタイトル
その他のタイトル Development of teaching materials in the study of Mathematics III —Development of teaching materials to spread the idea of Complement Number in Elementary Mathematics—
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 complement number
主題
主題Scheme Other
主題 unit number
主題
主題Scheme Other
主題 number models
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 佐藤, 学

× 佐藤, 学

佐藤, 学

Search repository
眞壁, 豪

× 眞壁, 豪

眞壁, 豪

Search repository
安井, 敦子

× 安井, 敦子

安井, 敦子

Search repository
椎名, 美穂子

× 椎名, 美穂子

椎名, 美穂子

Search repository
平塚, 定

× 平塚, 定

平塚, 定

Search repository
藤原, 克敏

× 藤原, 克敏

藤原, 克敏

Search repository
SATO, Manabu

× SATO, Manabu

en SATO, Manabu

Search repository
MAKABE, Tsuyoshi

× MAKABE, Tsuyoshi

en MAKABE, Tsuyoshi

Search repository
YASUI, Atsuko

× YASUI, Atsuko

en YASUI, Atsuko

Search repository
SHIINA, Mihoko

× SHIINA, Mihoko

en SHIINA, Mihoko

Search repository
HIRATSUKA, Tadashi

× HIRATSUKA, Tadashi

en HIRATSUKA, Tadashi

Search repository
FUJIWARA, Katsutoshi

× FUJIWARA, Katsutoshi

en FUJIWARA, Katsutoshi

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The viewpoint of this research is the teaching of calculation that raises the awareness of relative to the number.We have developed teaching materials to spread the idea of Complement Number by the ways of addition of two one-digit numbers and subtraction as the inverse operation.We verified the effect from the actual lessons. The idea of Complement Number improves the the efficiency and certainty.The idea of Complement Number has a cultivated value, a practical value and a systematic value.To be specific, We have decided to teach the Unit Number of 20 and the Unit Number of 100.We was the development of the number models. When carrying out the verification lessons, more than 90% of all children had been able to understand. However, it was found to be difficult to spread the idea of Complement Number. In addition, it was found that the ways of the Unit Number of 10 and the ways of the Unit Number of 100 were needed teaching same as seen.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 70, p. 105-111, 発行日 2015-03-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:38:48.333546
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3