ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第70集 (10B2b)

高等学校における特別支援教育の推進に向けて ― 総合的な学習の時間の実践を通して ―

http://hdl.handle.net/10295/2814
http://hdl.handle.net/10295/2814
313c6500-d6ea-4179-908f-628b4e5f7e29
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk70(97).pdf kbk70(97).pdf (1.6 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2015-05-01
タイトル
タイトル 高等学校における特別支援教育の推進に向けて ― 総合的な学習の時間の実践を通して ―
言語 ja
タイトル
タイトル Promoting special needs education in high schools:In practice in the Period for Integrated Studies
言語 en
言語
言語 jpn
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Special needs education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 high school
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Period for Integrated Studies
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
作成者 藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

ja 藤井, 慶博

Search repository
FUJII, Yoshihiro

× FUJII, Yoshihiro

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The research investigated into practice of Period for Integrated Studies called Pascal Time at Akita Prefectural Omonogawa High School, for promoting special needs education in high schools. The study was conducted in the form of analysis of Pascal Time content and interviews with school representatives. The results showed effect not only on development of students requiring support but also the development of schoolteachers and other students. Additionally, it contributed to the growth of school culture aimed at "all schoolteachers engaging in the development of all students." In view of the findings, the study proposes the need for (1) improvement of the students' self-understanding and social skills, (2) approach in education toward "normalized support education" (for teachers and students) and (3) creation of special support education that is adapted to the school culture, for promotion of special needs education in high schools.
言語 en
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 70, p. 97-104, 発行日 2015-03-01
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:27:50.908372
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3