WEKO3
アイテム
高等学校における特別支援教育の推進に向けて ― 総合的な学習の時間の実践を通して ―
http://hdl.handle.net/10295/2814
http://hdl.handle.net/10295/2814313c6500-d6ea-4179-908f-628b4e5f7e29
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-05-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 高等学校における特別支援教育の推進に向けて ― 総合的な学習の時間の実践を通して ― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Promoting special needs education in high schools:In practice in the Period for Integrated Studies | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Special needs education | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | high school | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Period for Integrated Studies | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
作成者 |
藤井, 慶博
× 藤井, 慶博
× FUJII, Yoshihiro
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The research investigated into practice of Period for Integrated Studies called Pascal Time at Akita Prefectural Omonogawa High School, for promoting special needs education in high schools. The study was conducted in the form of analysis of Pascal Time content and interviews with school representatives. The results showed effect not only on development of students requiring support but also the development of schoolteachers and other students. Additionally, it contributed to the growth of school culture aimed at "all schoolteachers engaging in the development of all students." In view of the findings, the study proposes the need for (1) improvement of the students' self-understanding and social skills, (2) approach in education toward "normalized support education" (for teachers and students) and (3) creation of special support education that is adapted to the school culture, for promotion of special needs education in high schools. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 70, p. 97-104, 発行日 2015-03-01 |
|||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13485288 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11458538 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||||||
言語 | ja |