ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. C22 高等教育グローバルセンター(含:国際交流・教育推進総合センター)
  2. C22B 本学紀要
  3. C22B1a 秋田大学教養基礎教育研究年報
  4. 第16号 (C22B1a)

日本語学習における動機減退要因

http://hdl.handle.net/10295/2753
http://hdl.handle.net/10295/2753
2145d9a8-9305-4d92-8068-eaa3c37f004b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kkiso16(9).pdf kkiso16(9).pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-16
タイトル
タイトル 日本語学習における動機減退要因
その他のタイトル
その他のタイトル Demotivating factors in learning Japanese as a foreign language
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 濱田, 陽

× 濱田, 陽

濱田, 陽

Search repository
グラフストロム, ベン

× グラフストロム, ベン

グラフストロム, ベン

Search repository
HAMADA, Yo

× HAMADA, Yo

en HAMADA, Yo

Search repository
GRAFSTROM, Ben

× GRAFSTROM, Ben

en GRAFSTROM, Ben

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In terms of student performance, there are a variety of factors that influence foreign language learning and student achievement. Language instructors hope that these factors are motivational, but often times they are demotivational. Such demotivating factors can affect an individual student's success as well as affect the rest of the class's performance as a whole. Therefore, this study attempts to identify and understand more thoroughly some factors involved in student demotivation by approaching this predicament from a point of view of native English speakers learning Japanese. Material collected through interviews with students learning Japanese as a foreign language forms the basis for the study's outcome. The students volunteered to participate in the study and were not singled out from their classmates for any particular reason. However, to meet the research's goal, the interviewer only selected students with more than five years of Japanese language learning experience. This research suggests that primarily four factors demotivate learners of Japanese.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教養基礎教育研究年報

号 16, p. 9-18, 発行日 2014-03-28
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449311
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11343081
出版者
出版者 秋田大学教育推進総合センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:32:37.241696
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3