ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第30号 (11B1b)

特別支援学校のセンター的機能における特別支援教育コーディネーターの実践

http://hdl.handle.net/10295/2659
http://hdl.handle.net/10295/2659
80b94800-1898-4aa2-8e3b-ee47315f2d7d
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis30(103).pdf jis30(103).pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-31
タイトル
タイトル 特別支援学校のセンター的機能における特別支援教育コーディネーターの実践
その他のタイトル
その他のタイトル Action of Special Needs Education Coordinator in the Center Function of Special Schools
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 特別支援学校
主題
主題Scheme Other
主題 センター的機能
主題
主題Scheme Other
主題 特別支援教育コーディネーター
主題
主題Scheme Other
主題 Special school
主題
主題Scheme Other
主題 Center Function
主題
主題Scheme Other
主題 Coordinator
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 清水, 潤

× 清水, 潤

清水, 潤

Search repository
内海, 淳

× 内海, 淳

内海, 淳

Search repository
SHIMIZU, Jun

× SHIMIZU, Jun

en SHIMIZU, Jun

Search repository
UTSUMI, Jun

× UTSUMI, Jun

en UTSUMI, Jun

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 特別支援学校のセンター的機能へのニーズは急速に高まり,中心的役割を担う特別支援教育コーディネーターへの期待は大きい.一方,特別支援教育コーディネーターが抱える課題も多い.本研究では,特別支援学校のセンター的機能における特別支援教育コーディネーターの実践を整理・考察し,実践のポイントを明らかにすることを目的とした.稲川養護学校への支援依頼は年々増加し,特徴的取組は知能検査の実施と特別支援学級への支援である.実践のポイントは地域の特徴と特別支援学校の資源・機能を生かすことである.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 ln face of growing demand for special schools to function as special needs center, expectations are high toward the special needs education coordinator to play the principal role in the center. On the other hand, there are many issues involved in the coordinator. The research focused on organization and observation of action by the special needs education coordinator in fulfilling the function as service center and identified key points in coordinator action. With requests to the school growing steadily each year, the distinctive activities implemented are intelligence assessment and assistance to special education classes. The key point is effective utilization of the distinctive features of the community and of the resources and functions of the special school.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

号 30, p. 103-112, 発行日 2008-05-01
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践総合センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:40:13.555609
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3