WEKO3
アイテム
ICT 利用によるフランス語入門教育へ向けて
http://hdl.handle.net/10295/2632
http://hdl.handle.net/10295/263269778ef7-0110-4049-8ecf-9c26e7b00a54
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-08-28 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | ICT 利用によるフランス語入門教育へ向けて | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | For the education in French introducing course using ICT | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ICT利用教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | LMS | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | LePo | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 第二外国語教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | フランス語 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ICT in education | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | LMS | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | LePo | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | second foreign language | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | French | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
作成者 |
辻野, 稔哉
× 辻野, 稔哉
× TSUJINO, Toshiya
|
|||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | ICT利用の語学教育と言うと、今日では様々な施設やシステムが整えられ、充実した教材が溢れているイメージがあるかも知れない。しかし、非英語系に目を向けると、まだまだ手探りの状態が続いている。本論では、WebベースのLMSである秋田大学のLePoを利用したフランス語入門クラスを例に、その在り方を検討する。 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to report a learning method of French as second foreign language using ICT. Especially, by examining experiences for three years in environment of LePo(original LMS[learning management system]of Akita university), we could make remarks about problemes in making classes of Frech with ICT. In other words, though there were many problems (some technical ones, such as mismatch between LePo and our textbook, somethings cased by insufficient man power, etc.)we could find the possibility of the independent studies, which could encourage students to make efforts through self-motivation. As a result for the moment, we must research and continue to try some blended methods of learning, in this case face-to-face classroom learning combined with activities using ICT. | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
書誌情報 |
秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要 号 36, p. 151-160, 発行日 2014-05-31 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 13449214 | |||||||||
NCID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11532120 | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター |