ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 11 教職高度化センター
  2. 11B 本学紀要
  3. 11B1b 教育実践研究紀要
  4. 第36号 (11B1b)

ICT 利用によるフランス語入門教育へ向けて

http://hdl.handle.net/10295/2632
http://hdl.handle.net/10295/2632
69778ef7-0110-4049-8ecf-9c26e7b00a54
名前 / ファイル ライセンス アクション
jis36(151).pdf jis36(151).pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-28
タイトル
タイトル ICT 利用によるフランス語入門教育へ向けて
その他のタイトル
その他のタイトル For the education in French introducing course using ICT
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 ICT利用教育
主題
主題Scheme Other
主題 LMS
主題
主題Scheme Other
主題 LePo
主題
主題Scheme Other
主題 第二外国語教育
主題
主題Scheme Other
主題 フランス語
主題
主題Scheme Other
主題 ICT in education
主題
主題Scheme Other
主題 LMS
主題
主題Scheme Other
主題 LePo
主題
主題Scheme Other
主題 second foreign language
主題
主題Scheme Other
主題 French
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 辻野, 稔哉

× 辻野, 稔哉

辻野, 稔哉

Search repository
TSUJINO, Toshiya

× TSUJINO, Toshiya

en TSUJINO, Toshiya

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 ICT利用の語学教育と言うと、今日では様々な施設やシステムが整えられ、充実した教材が溢れているイメージがあるかも知れない。しかし、非英語系に目を向けると、まだまだ手探りの状態が続いている。本論では、WebベースのLMSである秋田大学のLePoを利用したフランス語入門クラスを例に、その在り方を検討する。
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to report a learning method of French as second foreign language using ICT. Especially, by examining experiences for three years in environment of LePo(original LMS[learning management system]of Akita university), we could make remarks about problemes in making classes of Frech with ICT. In other words, though there were many problems (some technical ones, such as mismatch between LePo and our textbook, somethings cased by insufficient man power, etc.)we could find the possibility of the independent studies, which could encourage students to make efforts through self-motivation. As a result for the moment, we must research and continue to try some blended methods of learning, in this case face-to-face classroom learning combined with activities using ICT.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部教育実践研究紀要

号 36, p. 151-160, 発行日 2014-05-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13449214
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11532120
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部附属教育実践研究支援センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:31:04.096398
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3