ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第69集 (10B2b)

幼児期の記憶と保育体験(2) : 保育形態の違いは幼児期の経験とどのようにかかわるのか

http://hdl.handle.net/10295/2463
http://hdl.handle.net/10295/2463
478d582c-1707-4e3c-95a5-0a0303dca739
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk69(111).pdf kbk69(111).pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-26
タイトル
タイトル 幼児期の記憶と保育体験(2) : 保育形態の違いは幼児期の経験とどのようにかかわるのか
その他のタイトル
その他のタイトル The relationship between memories in early childhood and the experiences of child care and education (2) : How do types of child care and education affect children's experiences?
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 child care and education
主題
主題Scheme Other
主題 early childhood
主題
主題Scheme Other
主題 memory
主題
主題Scheme Other
主題 forms of care and education
主題
主題Scheme Other
主題 play
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 奥山, 順子

× 奥山, 順子

奥山, 順子

Search repository
山名, 裕子

× 山名, 裕子

山名, 裕子

Search repository
OKUYAMA, Junko

× OKUYAMA, Junko

en OKUYAMA, Junko

Search repository
YAMANA, Yuko

× YAMANA, Yuko

en YAMANA, Yuko

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 We analyzed memories of 91 university students concerning their experiences of child care and education. We asked them if they experienced play-centered child care or undifferentiated uniform education when they were preschool children. Thirty-six percent of the participants responded the former type of education and more than half of them the latter type. Memories concerning their teachers or caregivers were more or less related to positive emotions. On the contrary, negative emotions were related to uniform education or every day routines that they experienced. We also investigated another group of 33 adults who experienced play-centered child care at a certain kindergarten where children’s spontaneous activities were respected. Many of their recollected memories involved their plays. They reported fewer events or experiences related to negative emotions. It is considered that investigations concerning early childhood memories might suggest preferable type of child care and education which is difficult to identify.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 69, p. 111-120, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:41:39.217319
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3