ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2b 秋田大学教育文化学部研究紀要:教育科学
  4. 第69集 (10B2b)

高等学校における発達障害の生徒に対する望ましい支援に関する検討 : 外部機関の支援者へのアンケート調査から

http://hdl.handle.net/10295/2461
http://hdl.handle.net/10295/2461
d1e1bfe8-332a-4634-a853-aabe31060307
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk69(97).pdf kbk69(97).pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-05-26
タイトル
タイトル 高等学校における発達障害の生徒に対する望ましい支援に関する検討 : 外部機関の支援者へのアンケート調査から
その他のタイトル
その他のタイトル Study on Support for High School Students with Developmental Disorders : Survey on Supporters of External Organizations
言語
言語 jpn
主題
主題Scheme Other
主題 high school
主題
主題Scheme Other
主題 special support education
主題
主題Scheme Other
主題 developmental disorder
主題
主題Scheme Other
主題 school culture
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
作成者 藤井, 慶博

× 藤井, 慶博

藤井, 慶博

Search repository
FUJII, Yoshihiro

× FUJII, Yoshihiro

en FUJII, Yoshihiro

Search repository
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The approach to support for high school students with developmental disorders became an issue in recent years, prompting the call to promote special support education. In order to study the approach to support recommended for such students, an open-ended questionnaire survey was conducted on supporters in external organizations. When the responses were sorted with the KJ method, they were classified into three categories, namely, “how to interact with students with developmental disorders,” “reinforcement of support functions” and “betterment and improvement of guidance and evaluation.” The findings show that the four key factors were (1) schoolteacher attitude and stance that wins the trust of the students and their guardians; (2) well-balanced self-understanding; (3) transition from “support organization development” to “support function reinforcement,” and (4) improvement in approach for guidance and evaluation. At the same time, the development of special support education adapted to the school culture of each high school was recommended.
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 69, p. 97-104, 発行日 2014-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13485288
NCID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11458538
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:41:40.602783
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3