ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第80集

コロナ禍を経た児童の人間関係づくりに係る一考察:異年齢交流活動を生かした家庭科教育の視点より

https://doi.org/10.20569/0002001680
https://doi.org/10.20569/0002001680
cdcf30de-6b44-48fb-a546-64974eed4012
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk80(113).pdf kbk80(113).pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1)
公開日 2025-06-20
タイトル
タイトル コロナ禍を経た児童の人間関係づくりに係る一考察:異年齢交流活動を生かした家庭科教育の視点より
言語 ja
タイトル
タイトル A consideration on building interpersonal relationships among children after the COVID-19 pandemic : From the perspective of home economics education utilizing inter-age exchange activities
言語 en
作成者 長門, 里香

× 長門, 里香

ja 長門, 里香
秋田市立御所野小学校

en NAGATO, Rika

Search repository
瀬尾, 知子

× 瀬尾, 知子

ja 瀬尾, 知子
秋田大学

en SENOO, Tomoko
Akita University

Search repository
和田, 渉

× 和田, 渉

ja 和田, 渉
秋田大学

en WADA, Wataru
Akita University

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Building relationships
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 after the COVID-19 pandemic
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Home economics
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 sixth grade students
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Different Generations
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For sixth grade students who have spent much of their elementary school life during the COVID-19 pandemic and have not yet developed the ability to build relationships, we set up learning activities that involve students in lower grades, linked to special activities from the perspective of home economics education. As a result, it became clear that there were a certain number of students who experienced conflicts in building relationships and began to feel that the issues were personal.
 In order to foster students' ability to independently build desirable relationships, we believe that schools will have a large role to play in the future, such as promoting curriculum management that is even more in line with the goals, while making use of the human environment both inside and outside the school, within the framework of the existing curriculum, including home economics and other subject education.
言語 en
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.20569/0002001680
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 80, p. 113-119, 発行日 2025-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-20 02:48:09.398467
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3