WEKO3
アイテム
コロナ禍を経た児童の人間関係づくりに係る一考察:異年齢交流活動を生かした家庭科教育の視点より
https://doi.org/10.20569/0002001680
https://doi.org/10.20569/0002001680cdcf30de-6b44-48fb-a546-64974eed4012
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
|---|---|---|
|
|
|
| Item type | デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1) | |||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 公開日 | 2025-06-20 | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | コロナ禍を経た児童の人間関係づくりに係る一考察:異年齢交流活動を生かした家庭科教育の視点より | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| タイトル | ||||||||||||||||||
| タイトル | A consideration on building interpersonal relationships among children after the COVID-19 pandemic : From the perspective of home economics education utilizing inter-age exchange activities | |||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 作成者 |
長門, 里香
× 長門, 里香
× 瀬尾, 知子
× 和田, 渉
|
|||||||||||||||||
| アクセス権 | ||||||||||||||||||
| アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
| アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Building relationships | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | after the COVID-19 pandemic | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Home economics | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | sixth grade students | |||||||||||||||||
| 主題 | ||||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
| 主題 | Different Generations | |||||||||||||||||
| 内容記述 | ||||||||||||||||||
| 内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
| 内容記述 | For sixth grade students who have spent much of their elementary school life during the COVID-19 pandemic and have not yet developed the ability to build relationships, we set up learning activities that involve students in lower grades, linked to special activities from the perspective of home economics education. As a result, it became clear that there were a certain number of students who experienced conflicts in building relationships and began to feel that the issues were personal. In order to foster students' ability to independently build desirable relationships, we believe that schools will have a large role to play in the future, such as promoting curriculum management that is even more in line with the goals, while making use of the human environment both inside and outside the school, within the framework of the existing curriculum, including home economics and other subject education. |
|||||||||||||||||
| 言語 | en | |||||||||||||||||
| 出版者 | ||||||||||||||||||
| 出版者 | 秋田大学教育文化学部 | |||||||||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||||||||||
| 言語 | ||||||||||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||||||||||
| 資源タイプ識別子(シンプル) | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
| 資源タイプ(シンプル) | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
| 出版タイプ | ||||||||||||||||||
| 出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
| 出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
| ID登録 | ||||||||||||||||||
| ID登録 | 10.20569/0002001680 | |||||||||||||||||
| ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | EISSN | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | 2433-4952 | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | ||||||||||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
| 収録物識別子 | AA12812315 | |||||||||||||||||
| 書誌情報 |
ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学 巻 80, p. 113-119, 発行日 2025-03-01 |
|||||||||||||||||