ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第80集

⼩学校のゴール型ボール運動(ハンドボール)における作戦の対話分析:タスクゲームを生かした授業づくりを通して

https://doi.org/10.20569/0002001677
https://doi.org/10.20569/0002001677
38f87985-5ef4-4081-8bf5-0ed14ab3a4db
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk80(87).pdf kbk80(87).pdf (1.8 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1)
公開日 2025-06-20
タイトル
タイトル ⼩学校のゴール型ボール運動(ハンドボール)における作戦の対話分析:タスクゲームを生かした授業づくりを通して
言語 ja
タイトル
タイトル Conversation based analyses of strategy in handball for elementary school physical education : Lesson planning using task-oriented games
言語 en
作成者 長澤, 未姫

× 長澤, 未姫

ja 長澤, 未姫
秋田大学

en NAGASAWA, Miki
Akita University

Search repository
松本, 奈緒

× 松本, 奈緒

ja 松本, 奈緒
秋田大学

en MATSUMOTO, Naho
Akita University

Search repository
伊藤, 景子

× 伊藤, 景子

ja 伊藤, 景子
秋田大学

en ITO, Keiko
Akita University

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 students’ conception
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 ball games
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 handball
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary physical education
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Using the KJ coding method for conversation analysis (protocol analysis), this study examined the conversation protocols of 5th-grade students during group discussions in handball physical education lessons to clarify their learning concepts. The subjects included 28 children (boys = 12, girls = 16) participating in physical education lessons involving task-based games and group discussions over seven sessions, treated as one unit. The findings are summarized as follows: Three major categories were identified: "offense ingenuity," "defense ingenuity," and "analyzing game performance and prediction." Within the "offense ingenuity" category, the largest number of conversation segments (n = 97) was recorded, showcasing a wide variety of learning concepts. Students reflected on their own and their opponents' performances during the games. Another major category identified was "goal setting and reflection for enhancing the effect of learning." The findings suggested that this process supported independent learning among the students and played a crucial role in boosting their motivation. Handball, as a team sport, highlighted the importance of communication. This was identified as a major category, encompassing skills such as coordination among group members for successful play, collaborative trial and error in searching for better strategies, and providing advice to enhance group performance.
言語 en
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.20569/0002001677
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 80, p. 87-96, 発行日 2025-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-20 02:47:52.080158
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3