ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10B 本学紀要
  3. 10B2d 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学
  4. 第80集

GPAI(ゲームパフォーマンス評価法)を用いた中学校ゴール型バスケットボール単元における試合のパフォーマンス分析:「意思決定」や「ボールを持たない動き」を含めた球技のパフォーマンス分析

https://doi.org/10.20569/0002001676
https://doi.org/10.20569/0002001676
5c48b90c-6427-42a3-b159-d7f0399c08f0
名前 / ファイル ライセンス アクション
kbk80(75).pdf kbk80(75).pdf (2.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ(シンプル)(1)
公開日 2025-06-20
タイトル
タイトル GPAI(ゲームパフォーマンス評価法)を用いた中学校ゴール型バスケットボール単元における試合のパフォーマンス分析:「意思決定」や「ボールを持たない動き」を含めた球技のパフォーマンス分析
言語 ja
タイトル
タイトル Junior-high basketball-game performance analysis using a GPAI (Game Performance Assessment Instrument): Focus to ‘‘Decision-making’’ and ‘‘off the ball movement’’
言語 en
作成者 安部, 大成

× 安部, 大成

ja 安部, 大成
秋田大学

en ABE, Taisei
Akita University

Search repository
秋元, 卓也

× 秋元, 卓也

ja 秋元, 卓也
秋田大学

en AKIMOTO, Takuya
Akita University

Search repository
松本, 奈緒

× 松本, 奈緒

ja 松本, 奈緒
秋田大学

en MATSUMOTO, Naho
Akita University

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Using a Game Performance Assessment Instrument (GPAI), this study analyzed 5-on-5, full-size basketball game performances of 8th-grade students in physical education classes. The games were led by student teachers from a practical teaching master’s degree program who were belonging internship at the school. Study participants were forty-five students (boys=17, girls=28) separated by skill level into three groups (high-skill group, middle-skill group, low-skill group) for statistical comparison. The study found that the GPAI scores of the high-level group, the middle-level group, and the low-level group were 4, 2.40, and 1.67, respectively. One-way ANOVA and multiple comparisons revealed statistically significant differences (p<.05) between the high and middle, middle and low, and low and high groups. A decision-making index (DMI) and skill-experience index (SEI) showed similar result after analysis. However, space index (SI) scores for the high-level, middle-level, and low-level groups were 0.7, 0.87, and 0.82, respectively, with no statistically significant differences found by one-way ANOVA ( F(2, 108)=0.39, p=.751>.05). Comparing pre- and post- lesson performance, the middle-level group’s GPAI, DMI, and SEI scores increased, but other category scores decreased. In these lessons, the student teachers facilitated for his students to understand off the ball movements with space awareness with instruction, task game(pass game) and group discussion. Note that in category of SI, every group’s score decreased from the pre- to the post period. Study results suggested that lessons focused on space awareness without the ball were not effective in leading to significant score increases during basketball games. Possible explanations for this result include the limited number of lessons conducted and task-game lessons not transferring to full-sized game performance.
言語 en
出版者
出版者 秋田大学教育文化学部
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子(シンプル) http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ(シンプル) departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.20569/0002001676
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2433-4952
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12812315
書誌情報 ja : 秋田大学教育文化学部研究紀要 教育科学

巻 80, p. 75-86, 発行日 2025-03-01
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-06-20 02:47:45.780672
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3