ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 10 教育文化学部(含:旧教育学部)
  2. 10C 本学関連学会刊行誌
  3. 10C2 秋田英語英文学
  4. 第66号 (10C2)

An exploratory study into oral corrective feedback in a teenage EFL classroom setting

http://hdl.handle.net/10295/0002001525
http://hdl.handle.net/10295/0002001525
4aa7232f-bc0b-4500-b544-cc7765704ad2
名前 / ファイル ライセンス アクション
ake66(30).pdf ake66(30).pdf (281 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ(フル)(1)
公開日 2025-05-27
タイトル
タイトル An exploratory study into oral corrective feedback in a teenage EFL classroom setting
言語 en
作成者 SPIVEY, Martin

× SPIVEY, Martin

en SPIVEY, Martin
Akita University

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 EFL
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 oral corrective feedback
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 pedagogy
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 student errors
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teenage learners
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Oral corrective feedback (OCF) is a common feature of the foreign language classroom and consequently there is a rich body of research into the role it plays in second language pedagogy (Brown, 2016; Li, 2010; Lyster & Ranta, 1997). The purpose of this exploratory study is to examine how OCF is administered between the different participants in a small English communication class of elementary-level Japanese junior high school students. The study investigates the different types of OCF that are produced, as well as when and for what reasons student errors are ignored. A small group lesson is observed and a modified observation tally scheme is utilized to collect data. The results show that while a variety of OCF was given during the lesson, recasts comprised almost half the total frequency. Additionally, it was discovered that no OCF was provided for just over 50% of errors made. Irrespective of the study limitations, it raises important questions about the efficacy of OCF in the English as a Foreign Language (EFL) classroom environment and how language instructors might modify their pedagogical approach to facilitate more student-led OCF. The paper concludes with suggestions for future research that can expand on the study.
言語 en
出版者
出版者 Akita Association of English Studies
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2759-5234
書誌情報 en : Akita English Studies (Akita eigo eibungaku)
ja : 秋田英語英文学

巻 66, p. 30-43, 発行日 2025-03-31
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-27 04:22:34.947190
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3